High-quality melons to the Hungarian consumers: branding helps
Smaller than average, but very juicy Hungarian melon can be bought this year. Half of the crop comes from Békés. The total area of melon cultivation is 6 thousand hectares. As it was said at the professional event of Syngenta in Medgyesegyháza: the consumers are consciously looking for quality Hungarian melon; branding helps in this.
Photo: Láng Péter
Syngenta began the distribution of the Rubin watermelon variety last year. The Rubin watermelon variety is equipped with a sticker, while the producers can sell this product under a flag, direct crafted for this purpose. This helps consumers to buy a guaranteed quality, juicy melon – Antal Gyula, the campaign manager for vegetables said.
Related news
Seed Association: Organic farming on a growth path
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Csaba Gyuricza: Farmers cannot afford to wait
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >MATE researchers have found a solution for the utilization of mycotoxin-contaminated corn
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Premium drink, premium literature
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Responsible Gastro Hero Foundation: a sourdough and kombucha sharing campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Style, language and tools
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

