Coca-Cola strengthens reusable bottle strategy with new target for low-carbon circularity
Coca-Cola has announced a target to sell 25% of all beverages globally across its brands portfolio in refillable or returnable glass or plastic bottles, or refillable containers through traditional fountains or Coca-Cola Freestyle dispensers, by 2030.
The beverage giant calls this target “an industry-leading goal, significantly boosting its use of reusable packaging.” Its World Without Waste initiative focuses on three core pillars:
- Design: Making all of its primary consumer packaging recyclable by 2025 and using 50% recycled material in its packaging by 2030.
- Collect: Collecting and recycling a bottle or can for every one it sells by 2030.
- Partner: Bringing people together to support a healthy, debris-free environment.
Packaging Insights
Related news
Coca-Cola changes CEO: COO takes the lead
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Coca-Cola waiting to innovate in dairy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >This is how Coca-Cola and Budapest Bike Maffia support communities during the brand’s Christmas campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Superbrands celebrated again in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >László Pekó: “Coop isn’t just a network, it is a way of life – and has been for 30 years”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
