Common Agricultural Marketing Code was signed at the OMÉK
The common objective of the Agricultural Marketing Directorate of the Magyar Turizmus Zrt. (Hungarian National Tourist Office) and the 26 state and professional organizations is to introduce, endear and sell the Hungarian food products abroad and in Hungary.
The first step of the extensive cooperation was the joint creation and signing of the Common Agricultural Marketing Code, which was signed at the National Agricultural and Food Industrial Exhibition and Fair (OMÉK) at a ceremony on 24 September.
The organizations that signed the Common Agricultural Marketing Code are:
Biokontroll Kft.
Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége
Fruitveb
Gyógynövény Szövetség
Juh Terméktanács
Kertészek és Kertbarátok Országos Szövetsége
Kisüsti Pálinkafőzők Országos Egyesülete
Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség
Magyar Biokultúra Szövetség
Magyar Díszkertészek Szövetsége
Magyar Juh és Kecsketenyésztő Szövetség
Magyarországi Borlovagrendek Országos szövetsége
Magyar Nemzeti Kereskedőház
Magyar Pékszövetség
Magyar Szeszipari Szövetség
Magyar Termék Nonprofit Kft.
Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóság
Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal
Nyúl Terméktanács
Országos Fűszerpaprika Terméktanács
Önszabályozó Reklámtestület
Tej Terméktanács
Vindependent
Vágóállat és Hús Terméktanács
Related news
KSH: industrial production decreased by 3.9 percent in January
In January 2025, the volume of industrial production fell by…
Read more >Investment is the right answer to challenges
Investment is the only right answer to challenges and crises…
Read more >The date of the 82nd OMÉK has been announced
The largest domestic event of the Hungarian agribusiness and food…
Read more >Related news
OKSZ: margin is not profit!
The international food retailer member companies of the National Trade…
Read more >Viktor Orbán on Kossuth Radio: traders cannot add more than 10 percent to the purchase price
Traders cannot add more than 10 percent to the purchase…
Read more >GKI Analysis: Why are food prices constantly rising?
In recent times, the rise in the prices of basic…
Read more >