Common Agricultural Marketing Code was signed at the OMÉK
The common objective of the Agricultural Marketing Directorate of the Magyar Turizmus Zrt. (Hungarian National Tourist Office) and the 26 state and professional organizations is to introduce, endear and sell the Hungarian food products abroad and in Hungary.
The first step of the extensive cooperation was the joint creation and signing of the Common Agricultural Marketing Code, which was signed at the National Agricultural and Food Industrial Exhibition and Fair (OMÉK) at a ceremony on 24 September.
The organizations that signed the Common Agricultural Marketing Code are:
Biokontroll Kft.
Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége
Fruitveb
Gyógynövény Szövetség
Juh Terméktanács
Kertészek és Kertbarátok Országos Szövetsége
Kisüsti Pálinkafőzők Országos Egyesülete
Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség
Magyar Biokultúra Szövetség
Magyar Díszkertészek Szövetsége
Magyar Juh és Kecsketenyésztő Szövetség
Magyarországi Borlovagrendek Országos szövetsége
Magyar Nemzeti Kereskedőház
Magyar Pékszövetség
Magyar Szeszipari Szövetség
Magyar Termék Nonprofit Kft.
Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóság
Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal
Nyúl Terméktanács
Országos Fűszerpaprika Terméktanács
Önszabályozó Reklámtestület
Tej Terméktanács
Vindependent
Vágóállat és Hús Terméktanács
Related news
Food Labels Should Indicate Whether Products Were Made Using AI, Say Consumers
Some 83% of consumers believe that food labels should state…
Read more >KSH: industrial production decreased by 0.2 percent in October
In October, the volume of industrial production fell by 0.2…
Read more >SMEs can apply for HUF 48 billion in non-refundable equipment purchase support
Micro, small and medium-sized enterprises can apply for 48 billion…
Read more >Related news
KSH: retail turnover in November exceeded the same period of the previous year by 4.1 percent and the previous month by 0.6 percent
In November 2024, the volume of retail trade turnover increased…
Read more >NGM: Public confidence is apparently starting to return
The government is working to improve the economy so that…
Read more >Fidelity Outlook 2025: The US is ready for reflation
The Republicans’ landslide victory in the November election has significantly…
Read more >