Előzd meg a kiégést!
A Trade Marketing Klub nyári találkozója idén is kitekintő jellegű témával várta a résztvevőket. A kiégés megelőzése sokakat érintő terület, amit a szakértő előadók és az aktívan kérdező egybegyűltek alaposan áttekintettek.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.

Szabadfi Szabolcs
az „ország pékje”
Másodszor találkoztak a Trade Marketing Klub eseményei iránt érdeklődők Szentendrén, Szabi a Pék éttermében, hiszen a tavaly júniusi találkozót is a Bükkös-patak partján, a Bazsalikom étterem galériáján tartották. Idén június 1-én került sor a nyárnyitó találkozóra. A gyülekezőket a TMK alapítói Csiby Ágnes, Hermann Zsuzsanna és Kátai Ildikó üdvözölte, majd a házigazda, Szabadfi Szabolcs, az „ország pékje” köszöntötte.
Outsourcing univerzum

Ádám Attila
magyarországi operatív
vezető
NAUT Csoport
Elöljáróként az esemény egyik támogatója, Ádám Attila, a NAUT Csoport magyarországi operatív vezetője azt mutatta be, hogyan csökkentheti egy profi szolgáltató a túlterheltséget a retail szolgáltatások, e-commerce, POP és egyéb logisztikai területeken. Rámutatott, hogy teljes körű megoldásaik és professzionális szoftvereik segítségével hozzájárulnak ahhoz, hogy a partner vállalatok és munkatársaik teljes mértékben a saját céljaikra és prioritásaikra koncentrálhassanak.
A Cégdoktor

Szányel Zoltán
ügyvezető
Cégdoktor – Korposzkóp
Szányel Zoltán, a Cégdoktor számos sikeres szervezetfejlesztés, coaching, vezetői tanácsadás tapasztalata alapján összegezte a kiégés tüneteit. A folyamatos időhiány, a túlterheltség, a befásultság, a tűzoltás, a feszültség szülte düh, a stresszevés sokaknak ismerősen csengett. A teljes kimerüléshez vezető út, a karrierért hozott áldozatok szemléletes bemutatása ráirányította a figyelmet arra, hogy sokszor külső segítségre van szükség. Egyénileg a coaching, mentoring, vezetőképzés és fejlesztés, vállalati szinten pedig a szervezeti változások hozhatnak megoldást. Egy különleges élményt és megoldást is ismertetett Zoltán. Az Adrián, egy katamarán fedélzetén, kizárva a stresszt okozó, zavaró tényezőket tart célállító, stratégiaalkotó céges fejlesztéseket.
5 tipp túlhajszoltság ellen

Bíró Bence Péter
pszichológus
Bíró Bence Péter pszichológus, a Business Burnout Biblia című könyv szerzője rögtön kérdésekkel fordult a közönséghez, hogy a jelenlevők érdeklődéséhez igazítsa előadását. Lendületes stílusa és gyakorlatias megközelítése folyamatos párbeszédet generált. Leszögezte, hogy nagyon fontosnak tartja a területre vonatkozó kutatásokat, és folyamatosan figyelemmel kíséri a tudományos eredményeket.
A kiégés felismerésére határozott instrukciókat adott, hiszen szinte észrevétlenül lehet a lelkes csúcsteljesítő szakaszából átsodródni az egyensúlyvesztett, kifáradt, testi-lelki gondokkal nehezített túlhajszoltság állapotába. A megelőzés az érintett személy, a munkáltató és a teljes szervezet érdeke is, hiszen a tünetként jelentkező cinizmus és csökkent teljesítmény a teljes vállalatra kihat, mérhetően az eredmények, költségek, munkanapok vonatkozásában is.
Egyéni szinten pedig nem csak az üzleti területen, de a pszichés, testi, magánéleti megélésekben is komoly következményekkel kell számolni. Érdemes tehát megelőzni a bajt, korán felismerni az intő jeleket és a szokások, körülmények, személyiség fejlesztésével, sokszor szakértő segítséggel változtatni. A kiegyensúlyozott alvás és étkezés, a mozgás, a feltöltődés, a rendszeresség és az érzelmek aktív, közösségi megélése mind hozzájárulnak a kiégés megelőzéséhez. A coaching és a terápia pedig a felismert problémákat orvosolhatja.

A mintegy harminc résztvevő aktív hozzászólásaival zajlott a nyári TMK találkozó a Bazsalikom étterem galériáján
Bizalomhiány szindróma

Feitel Balázs
ügyvezető
Ipsos
Feitel Balázs, az Ipsos piackutató ügyvezetője, a „Trust in leaders” kutatás hazai adoptációjának előadásával kapcsolódott a témához. A tanulmány rámutatott, hogy a bizalom a legfontosabb tőke, hiszen a stressz 74%-kal alacsonyabb, a termelékenység pedig 50%-kal magasabb azokban a vállalatokban, ahol magas a munkavállalói bizalom. A hazai vizsgálat alapjául szolgáló brit kutatás szerint, akik nem bíznak a szervezet vezetőinek döntéseiben, hatszor nagyobb valószínűséggel távoznak az adott vállalattól a következő évben. A bizalomépítés legjobb módja pedig az empátia, a hitelesség és a láthatóság növelése a szervezetekben.
Minderre nagy szükség van, sok a bizalomhiányos terület. A legnagyobb, embertársak iránti általános bizalom Kínában és Indiában (56%), legkisebb Brazíliában (11%) mérhető. A magyar érték 19%, ami a sereghajtók közé pozicionálja az országot. A felmért 30 ország átlaga 30%.
A legmegbízhatóbb szakmák globális rangsorának dobogósai az orvosok (58%), a tudósok (57%) és tanárok (51%), míg a magyarok a tudósok (53%), tanárok (51%) és orvosok (40%) sorrendet állították fel. A sereghajtók mindenütt a politikusok (globális 12%, magyar 7%), bennük bíznak legkevésbé az emberek. Rögtön utánuk következnek a reklámszakemberek (globális 17%, magyar 8%), a kormánytagok, újságírók és bankárok is. A vállalatvezetők a középmezőny alján (globális 23%, magyar 16%) helyezkednek el. Összességében hazánkra a világátlag feletti bizalmatlanság jellemző.
A kötetlen beszélgetés még hosszan folytatódott a Bazsalikom étterem árnyas teraszán, ahol többek közt az első félév alakulása, a nyári szezonra vonatkozó várakozások és a második féléves kilátások is szóba kerültek.

Trade Marketing Klub alapítók (balról jobbra): Kátai Ildikó, Hermann Zsuzsanna, Csiby Ágnes, idén is egy jó hangulatú klubüléssel nyitották meg a nyári szezont
//
Related news
Most online shoppers are fed up with unpredictable parcel delivery times
According to a recent Ipsos survey commissioned by DODO, it…
Read more >Three-quarters of Hungarians are well-versed in AI, reveals Ipsos global survey
The Ipsos 2024 AI Monitor report provides a comprehensive picture…
Read more >Ipsos: we love and fear artificial intelligence at the same time
According to a global AI monitor survey by Ipsos (published…
Read more >Related news
January Purchasing Managers’ Index shows slight decline
According to a recent report by the Hungarian Logistics, Purchasing…
Read more >European Purchasing Power 2024: Hungary in 30th place
According to the latest analysis by GfK, the average purchasing…
Read more >SAP: Boredom is the death of the brand
Almost half of Generation Z members are abandoning brands that…
Read more >