Elindult a #PlantHealth4Life kampány
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA), az Európai Bizottság (EB) és partnereik az Európai Unió (EU) tagállamaiban elindítják a #PlantHealth4Life kampányt, melynek célja, hogy a növényegészségügyre és annak mindennapi életünkkel való kapcsolatára hívja fel a figyelmet.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A #PlantHealth4Life többéves kampány és EU-szerte a növényegészségügyhöz kapcsolódó megközelítések, valamint attitűdök mélyreható elemzésén alapul. A kampány az idei évben 12 országot céloz meg, közöttük hazánkat is.
A növények jelentik a földi élet gerincét, hiszen biztosítják számunkra a levegőt, amit belélegzünk és a táplálékot, amit megeszünk, ám napjainkban hatalmas nyomás nehezedik rájuk az éghajlatváltozás és az olyan emberi tevékenységek miatt, mint a kereskedelem és az utazás. A növényi kártevők jelentős gazdasági és környezeti veszteségeket okozhatnak, ahogy történt ez az olaszországi Puglia régió olajfaültetvényein.
A növények egészségéért össztársadalmi szinten is sokat tehetünk, mely munkában a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnak (Nébih) is nagy szerepe van. A Nébih egyik alapfeladata a növényegészségügyi hatósági és monitoring-rendszer működtetése.
Kiemelt fontosságú, hogy károsítóktól mentes és kiváló minőségű szaporítóanyagok legyenek elérhetőek mind a gazdálkodók, mind a lakosság számára – hangsúlyozta Szűcs Csaba, a Nébih növényvédelmi és borászati igazgatója. //
Related news
AM: the Szupermenta product test program provides additional information for purchase
The National Food Chain Safety Office (Nébih) Szupermenta product test…
Read more >The Ministry of Agriculture has issued a notice on the use of ENAR data in support policy
In the case of animal-based subsidies financed from EU funds,…
Read more >In the mood for Christmas: szaloncukor in the unusual test of Supermint
The main characters of the seasonal product test of Szupermenta,…
Read more >Related news
The Christmas season is starting earlier and earlier: value for money is the key
This year, 40 percent of Hungarians brought their Christmas shopping…
Read more >The SZÉP card will also be available in digital form from 2025
From September 1, 2025, a significant change will come into…
Read more >SHEIN’s first Hungarian store has opened
On December 10, 2024, at noon, SHEIN’s first Hungarian store…
Read more >