Elindult a #PlantHealth4Life kampány
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA), az Európai Bizottság (EB) és partnereik az Európai Unió (EU) tagállamaiban elindítják a #PlantHealth4Life kampányt, melynek célja, hogy a növényegészségügyre és annak mindennapi életünkkel való kapcsolatára hívja fel a figyelmet.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A #PlantHealth4Life többéves kampány és EU-szerte a növényegészségügyhöz kapcsolódó megközelítések, valamint attitűdök mélyreható elemzésén alapul. A kampány az idei évben 12 országot céloz meg, közöttük hazánkat is.
A növények jelentik a földi élet gerincét, hiszen biztosítják számunkra a levegőt, amit belélegzünk és a táplálékot, amit megeszünk, ám napjainkban hatalmas nyomás nehezedik rájuk az éghajlatváltozás és az olyan emberi tevékenységek miatt, mint a kereskedelem és az utazás. A növényi kártevők jelentős gazdasági és környezeti veszteségeket okozhatnak, ahogy történt ez az olaszországi Puglia régió olajfaültetvényein.
A növények egészségéért össztársadalmi szinten is sokat tehetünk, mely munkában a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnak (Nébih) is nagy szerepe van. A Nébih egyik alapfeladata a növényegészségügyi hatósági és monitoring-rendszer működtetése.
Kiemelt fontosságú, hogy károsítóktól mentes és kiváló minőségű szaporítóanyagok legyenek elérhetőek mind a gazdálkodók, mind a lakosság számára – hangsúlyozta Szűcs Csaba, a Nébih növényvédelmi és borászati igazgatója. //
Kapcsolódó cikkeink
Korszellem a palackban
A palackozott vizek csomagolásával és szállításával járó környezetszennyezés mértékét is…
Tovább olvasom >Nyári kedvenc a jegeskávé
A kávékedvelők több mint fele rendszeresen vagy alkalmanként fogyaszt jegeskávét…
Tovább olvasom >A Nébih a balatoni vendéglátóhelyekről
A Nébih nyári szezonális ellenőrzéseinek sorában a turisztikai szempontból nagy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Digitális hős lett a Praktiker webáruháza: felkerült a Forbes és a Google győzteseinek listájára
A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza…
Tovább olvasom >Tizenkét millió eurót ruház be az Coca-Cola HBC a visszaváltható üveggyártásba Ausztriában
A Coca-Cola HBC 12 millió eurót fektetett be egy új,…
Tovább olvasom >Az Edekával szövetkezik a Jumbo a beszerzésben
Nemzetközi összefogásra van szüksége a Jumbónak a beszerzésben ahhoz, hogy…
Tovább olvasom >