Elindult a #PlantHealth4Life kampány
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA), az Európai Bizottság (EB) és partnereik az Európai Unió (EU) tagállamaiban elindítják a #PlantHealth4Life kampányt, melynek célja, hogy a növényegészségügyre és annak mindennapi életünkkel való kapcsolatára hívja fel a figyelmet.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A #PlantHealth4Life többéves kampány és EU-szerte a növényegészségügyhöz kapcsolódó megközelítések, valamint attitűdök mélyreható elemzésén alapul. A kampány az idei évben 12 országot céloz meg, közöttük hazánkat is.
A növények jelentik a földi élet gerincét, hiszen biztosítják számunkra a levegőt, amit belélegzünk és a táplálékot, amit megeszünk, ám napjainkban hatalmas nyomás nehezedik rájuk az éghajlatváltozás és az olyan emberi tevékenységek miatt, mint a kereskedelem és az utazás. A növényi kártevők jelentős gazdasági és környezeti veszteségeket okozhatnak, ahogy történt ez az olaszországi Puglia régió olajfaültetvényein.
A növények egészségéért össztársadalmi szinten is sokat tehetünk, mely munkában a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnak (Nébih) is nagy szerepe van. A Nébih egyik alapfeladata a növényegészségügyi hatósági és monitoring-rendszer működtetése.
Kiemelt fontosságú, hogy károsítóktól mentes és kiváló minőségű szaporítóanyagok legyenek elérhetőek mind a gazdálkodók, mind a lakosság számára – hangsúlyozta Szűcs Csaba, a Nébih növényvédelmi és borászati igazgatója. //
Related news
AM: first results of winter seasonal food chain inspection available
Food safety and consumer protection will also receive significant attention…
Read more >This year’s coconut parlor candies were tested: here are the best ones
This year, Szupermenta celebrated its 10th anniversary with a seasonal…
Read more >How to have a waste-free Christmas
The holidays are approaching, and with them the biggest baking…
Read more >Related news
KSH: retail turnover in November exceeded the same period of the previous year by 4.1 percent and the previous month by 0.6 percent
In November 2024, the volume of retail trade turnover increased…
Read more >NGM: Public confidence is apparently starting to return
The government is working to improve the economy so that…
Read more >Fidelity Outlook 2025: The US is ready for reflation
The Republicans’ landslide victory in the November election has significantly…
Read more >