Almost half of UK consumers willing to try free-from
Almost half of the UK (47%) are willing to try more free-from products this year as health and well-being top shoppers’ priorities, new research from Product of the Year has revealed.
To gain a deeper understanding of shopping habits, Kantar also revealed that of 10,000 British consumers 62% cited a reputable brand to be a determining factor in purchasing an item compared to 34% that cited product innovation.
On top of this environmental concerns have been mirrored in shopping practises with 30% consumers claiming that ethical sourcing, eco-friendly packaging and whether brands support good causes as “important”.
Supporting this, 38% of UK consumers say they would try more eco products in 2022.
Grocery Gazette
Related news
New FAO publication reminds us of the finite nature of food production resources
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) A DAV Mérnöki Kft. már tudja, hogyan kell előnyt kovácsolni az ESG-ből
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Danish example in Hungary: sustainable food requires a common strategy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Retail sales in a trap of uncertainty
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: retail turnover in October exceeded the same period of the previous year by 3.1 percent and the previous month by 0.5 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Tradition and innovation characterize this year’s Christmas candy market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
