Oatly allowed use of the word “milk” on plant-based drinks packaging
Plant-based brand Oatly has won a High Court case against the UK dairy industry, and can continue to use the word “milk” on the packaging of its products.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/4
The British dairy trade association Dairy UK argued: Oatly shouldn’t use the term “milk” on products that are “not mammary secretions”. The High Court rejected this argument and ruled that Oatly could continue to use the slogan on its products, because it said it was unlikely to mislead consumers. //

According to the court, Oatly “does not state, suggest or imply that the products marketed under its brand are dairy products.”
Related news
Aldi unveils Brussel Sprout flavour cocktail
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Private labels make plant-based alternatives cheaper
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Italy’s Granarolo expands in the UK
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Crowds return to stores: margin cap and year-end preparations drive retail traffic
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The kings of the New Year’s Eve list: hot dogs and champagne in abundance
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Alföldi Tej case is drifting towards an uncertain outcome
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
