Amazon becomes the biggest advertiser in history after spending $16.9bn last year
Amazon has revealed it spent $16.9 billion (£12.5 billion) on advertising last year, likely making it the largest advertiser in history.
The ecommerce behemoth said “advertising and other promotional costs to market our products and services” leapt by 55% to $6 billion.
It saw its net sales rise consistently over the course of the pandemic from $280.5 billion in 2019 to $470 billion last year.
Amazon’s total marketing costs, which include wages and sales commission for cloud platform Amazon Web Services (AWS), rose 48% to $32.6bn in 2021.
Charged Retail
Related news
TOP 50 Marketing and TOP 50 PR Leaders: New Stars and Returning Big Names
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The GVH Digital Awareness Program helps you recognize the tricks used by advertisements to influence you
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Several prominent international speakers at this year’s Marketing Summit
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Réka Rubint: “Only one thing tires me: resting…”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >TOP 50 Marketing and TOP 50 PR Leaders: New Stars and Returning Big Names
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Margin freeze stirs up emotions in the drugstore market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >