Amazon becomes the biggest advertiser in history after spending $16.9bn last year
Amazon has revealed it spent $16.9 billion (£12.5 billion) on advertising last year, likely making it the largest advertiser in history.
The ecommerce behemoth said “advertising and other promotional costs to market our products and services” leapt by 55% to $6 billion.
It saw its net sales rise consistently over the course of the pandemic from $280.5 billion in 2019 to $470 billion last year.
Amazon’s total marketing costs, which include wages and sales commission for cloud platform Amazon Web Services (AWS), rose 48% to $32.6bn in 2021.
Charged Retail
Related news
Signature 40 – the region’s new common language: An interview with founders Márton Nagy and Ádám Vaszary on the new dimension of the Signature Platform in 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Amazon tests delivery in half hour or less
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Turning point in the dairy sector
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Dreher Breweries strengthens with three new senior managers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The secret currencies of loyalty
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
