Addressing Generation Z on the beverage market
In the middle of summer Worth Global Style Network (WGSN) published the results of IWSR’s March research on Generation Z’s alcohol consumption habits.
This article is available for reading in Trade magazin 2025/10.
The analysis highlights that Generation Z is increasingly active when it comes to drinking alcohol, but does so on its own terms. Three key factors have been identified that determine Generation Z’s drink choices.
Community: the community experience is paramount for Generation Z, whose representatives are looking for new, non-traditional occasions.
Flexibility: this generation wants to drink alcohol in a controlled manner.
Discovery: Generation Z views drinks as an experience, so they are attracted by new flavours, textures, global influences, nostalgia and playful fusions.
Related news
Survey: 98 percent of Hungarians use the cashback system
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sensory hypersensitivity and urinary anxiety: many people prefer not to go to the bathroom – new research sheds light on this
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The growing trend has been broken: Hungarians plan to spend the same amount on Christmas this year as last year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
(HU) Szedvicsfutószalag-bárpult – A nap videója
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Egy szerény ebéd a mennybe megy – A nap képe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) A nap mondása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
