Addressing Generation Z on the beverage market
In the middle of summer Worth Global Style Network (WGSN) published the results of IWSR’s March research on Generation Z’s alcohol consumption habits.
This article is available for reading in Trade magazin 2025/10.
The analysis highlights that Generation Z is increasingly active when it comes to drinking alcohol, but does so on its own terms. Three key factors have been identified that determine Generation Z’s drink choices.
Community: the community experience is paramount for Generation Z, whose representatives are looking for new, non-traditional occasions.
Flexibility: this generation wants to drink alcohol in a controlled manner.
Discovery: Generation Z views drinks as an experience, so they are attracted by new flavours, textures, global influences, nostalgia and playful fusions.
Related news
Style, language and tools
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >One in three people are too busy to meet friends during the holiday season
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Recent research: Hungarians believe these are essential parts of Christmas
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
(HU) Avokadó van és lesz! – A nap képe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Kókuszfarm to table – A nap videója
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) A nap mondása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

