Dunnhumby and Placer.ai use new AI-based tool to analyse competitive threat
Dunnhumby and Placer.ai have developed a new AI tool for assessing the competitive threat retailers represent, and providing information on what features are attractive to shoppers at geographic, chain and store level.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/10
The Competitive Threat Evaluator was launched a few months after the two companies announced: they are expanding their partnership to unveil new dunnhumby insights powered by Placer.ai location data. According to dunnhumby, retailers can allocate resources more efficiently by responding to competitive threats. //
Related news
We took you on a flight! (Part 2)
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Italian Food Firm Barilla Unveils Global Innovation Centre
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Albertsons launches agentic AI shopping assistant
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Best Global Brands: the most valuable brands in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Tariffs, protection and pipe dreams
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Trade magazin projects at the SIRHA Budapest 2026 trade show
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
