A tervezhetőség a legfontosabb! – A hozzávalók útja az éttermi konyháig
A HoReCa-szektorban jártas szakemberek egyöntetű véleménye alapján az elmúlt pár évben tapasztalható gyorsulás és a kényelemre való törekvés magával hozta az online lehetőségek felé történő nyitást. Ma már nemcsak a kiskereskedelmi szektorban előny, ha egy beszállítónak könnyen kezelhető, automatizált rendszerei vannak, amelyekkel egyszerűbbé és átláthatóbbá válik a rendelések leadásának folyamata és a kiszállítások, számlázások nyomon követése, hanem a szektorban is elsődleges tényezővé vált.
A tulajdonosoknak, étteremvezetőknek, séfeknek óriási előrelépést jelent a napi munkájuk egyszerűsítésében, ha online felületen dolgozhatnak, ahol intelligens, automatizált programok megjegyzik a számukra érdekes termékeket, akciókat, így lényegesen lerövidül a rendelések leadása, és olyan lehetőségek is szem elé kerülnek, amelyekre ezelőtt nem fordítottak figyelmet idő hiányában. Habár a mai napig a termékek minősége és ár-érték aránya az egyik leginkább befolyásoló tényező a beszállító kiválasztásánál, egyre inkább fontos lesz, hogy a szállítók milyen rendszereket, együttműködési lehetőségeket kínálnak, mennyire tudják teljesíteni az egyéni igényeket és mennyire megbízhatóak, pontosak a szállításaik kivitelezésekor.
A szektorban dolgozó vezetők szerint az alapanyagok minősége és a választék nagysága ma már kiemelkedő szempont. „Számunkra az a legnagyobb előny, ha szinte minden alapanyagot megfelelő minőségben és mennyiségben egy beszállítótól tudunk beszerezni. Így nem kell többfelé figyelni, egyszerűsödik az áruátvétel folyamata, mert elég egy alkalommal megszakítani az érdemi munkát amiatt, hogy áru érkezik. Nem utolsósorban a könyvelés és számlázási folyamatok rendszerezése is sokkal kényelmesebb, ha kevés beszállítóval dolgozunk” – mondja egy népszerű belvárosi étterem vezetője. „Sokáig úgy dolgoztunk, hogy a húst az egyik helyről, a szárazárut a másikról, a tejalapú hozzávalókat pedig egy harmadik helyről szereztük be. Azt gondoltuk, hogy tudjuk menedzselni azt, hogy sok beszállítóval dolgozunk, de kiderült, hogy lehet ezt sokkal jobban is csinálni. A séfünk – aki a napi menüt összeállítja, majd felméri, hogy miket kell rendelni a következő napra – túl sok időt töltött el a papírmunkával. A rendelések leadása: ahány beszállító, annyi telefon vagy e-mail, annyi egyeztetés az átvétellel kapcsolatban, számlák – ez energiákat emésztett fel feleslegesen. Most, hogy letettük a voksunkat egy beszállító mellett, látjuk, hogy mennyivel több idő és kedv jut az ételek megtervezésére, kivitelezésére és a csapat irányítására – az érdemi részre.”
Amikor egy vendéglátóegység beszállítót választ, fontos számára a szállítások pontossága, a korrekt előrejelzés, hiszen ezekre lehet alapozni. „Olyan beszállítót érdemes választani, aki gyorsan és pontosan dolgozik, modern, jövőbe mutató rendszerei vannak a nyomon követésre és előrejelzésre. A tervezhetőség a legfontosabb!”
A HoReCa-piaci szakemberek is a technikai fejlesztésekben, jól működő rendszerek kommunikációjában látják a lehetőségeket, ami a folyamatok összehangolásában jelentkezik. A rendelés beérkezésétől a raktári folyamatokon át, a felpakolásig és a szállítás teljes időtartama alatt minimálisra csökken a hibázás lehetősége – ezáltal az üzlet másik résztvevője jár jól, hiszen időben, tervezhető módon jut a megrendelt hozzávalókhoz. Ezen fejlesztések révén a megvásárolt alapanyag gyorsan, tehát frissen, magas minőségben érkezik meg a konyhákba, éttermekbe, ahol a friss hozzávaló elengedhetetlen.
A vendéglátóegységek közül azok járnak jól persze, amelyek maguk is hajlandóak nyitni az online platformok irányába és kipróbálják azokat, élnek az újfajta lehetőségekkel. Fontos, hogy mindkét oldal felismerje, hogy mi a vásárló érdeke, ezáltal tud egymásra találni a kereslet és a kínálat, és alakulnak ki jó üzleti együttműködések. (x)
Related news
Trade organisations for the future of HoReCa
The HoReCa and Event Chapter of the Hungarian Marketing Association…
Read more >Ho.Re.Ca. Coffee Market in Central Eastern Europe Despite the Crisis
The Ho.Re.Ca coffee market in the CEE countries, including Hungary,…
Read more >However, it is not always necessary to offer Magyar Posta to webshops during delivery
It is mandatory for webshops to offer the possibility of…
Read more >Related news
MSZÉSZ: You can fill out the HOTREC questionnaire until April 8
HOTREC (the umbrella organization of hotel and restaurant associations of…
Read more >(HU) Megint egy Walmart-csokor! – A nap képe
Sorry, this entry is only available in Hungarian.
Read more >(HU) Fagylalt(kiszerelés?) – A nap videója
Sorry, this entry is only available in Hungarian.
Read more >