A fenntarthatóság a helyes út a PENNY-nél – Innovációk, úttörő megoldások és segítségnyújtás a kiskereskedelmi üzletláncnál
A PENNY-nél már az 1996-os hazai indulása óta kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatósági célok kitűzése és megvalósítása, valamint a társadalmi felelősségvállalás kérdése. A vállalat mindig örömmel tesz a jó ügyekért, legyen szó a klíma és a környezet védelméről, vagy éppen a rászorulók megsegítéséről.
A jelenlegi gazdasági helyzetben különösen fontos, hogy a kiskereskedelmi üzletlánc képes legyen tartalékolni és beosztani a rendelkezésre álló energiamennyiséget. A PENNY üzletei többek közt napelemekkel, elektromos autótöltőkkel, valamint egyéb zöld megoldásokkal támogatják a fenntarthatóságot és az energiafelhasználás optimalizálását. A magyarországi leányvállalatot is tulajdonló REWE-csoport határozott klímastratégiai tervvel rendelkezik. Ennek értelmében 2030-ig szén-dioxid-kibocsátását 30%-kal csökkenti, 2040-re pedig a teljes karbonsemlegesség elérését tűzte ki. Ezt a célt szem előtt tartva a PENNY számos olyan környezetbarát megoldást vezetett be, amelyeknek köszönhetően teljes energiafelhasználásának mintegy 10%-át képes megtakarítani, illetve évről évre növeli a megújuló energiaforrásokból származó villamos energia részarányát.
Természetesen a megújuló energiaforrások területén is élen jár a vállalat, így az épületek áramellátása is az alternatív megoldások segítségével biztosított. Az üzletlánc fejlesztései szintén a jövőbe tekintenek: a PENNY vásárlói számára például már több mint 70 áruház parkolójában érhető el elektromosautó-töltő állomás. Így becslések szerint a PENNY-áruházaknál feltöltött elektromos autók 2019 januárja óta már több mint 2 millió kilogrammnyi szén-dioxid- és mintegy 12 tonna nitrogénoxid-kibocsátástól óvták meg környezetünket. Emellett az elmúlt évek során már több mint harminc épületre és egy logisztikai központra telepítettek napelemeket, amelyek az üzletekben felhasznált villamos energia 20%-át termelik meg jelenleg.
Az üzletlánc emellett arról is gondoskodik, hogy a lehető legkevesebb élelmiszer végezze a szemetesben, ezért több fronton is tesz az élelmiszer-pazarlás ellen. A vállalat egyik kiemelt élelmiszermentő partnere a Magyar Élelmiszerbank, illetve a Karitatív Tanács több tagja is, melyeken keresztül a civil szervezetek legszélesebb köre juthat mentett élelmiszerhez. Az emberi fogyasztásra nem alkalmas árucikkekből pedig állatmenhelyeknek is juttat az áruházlánc. A PENNY emellett 2023 áprilisában fogott össze a Munch élelmiszermentő online platformmal, ahol a vásárlók kedvezményes áron juthatnak hozzá közeli lejáratú, ám kifogástalan minőségű élelmiszerekhez. A bevezető időszakot követően akkora népszerűségnek örvendett, hogy a résztvevő üzletek számát a közeljövőben már harmadszorra bővítik. Továbbá a korábban útjára indult a Girbe-gurba termékek értékesítése is, amelyben a külsőre nem tökéletes, ám minőségre kiváló beltartalmú zöldségekhez és gyümölcsökhöz juthatnak kedvezményes áron a vásárlók.
A szemléletformáló edukációnak pedig már a legkisebb korosztálynál is szükséges elkezdődnie: ebben a szellemben állt a PENNY a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara projektje mellé, amelyben a gyerekek magaságyások közös telepítésén keresztül ismerhetik meg testközelből a zöldségek, fűszernövények termesztésének folyamatát és a növénytermesztés örömét.
A fenntarthatósági szempontok mellett a PENNY kiemelt figyelmet szentel a gyermekek és a helyi közösségek támogatására is. A tavalyi évben nagyszabású gyűjtőakciókkal és nagyvonalú termékadományokkal összesen több mint 600 millió forint értékben segítette azokat, akiknek a legnagyobb szükségük volt rá. (x)
Related news
Lidl Switzerland adds fresh chilled products to food rescue programme
Lidl Switzerland has stepped up its food waste prevention programme…
Read more >Sustainability at its best: the Respray refill machine has arrived at Rossmann for nationwide expansion
The world’s first spray product refilling machine, Respray, has grown…
Read more >DM continues to go green with the help of its domestic solar park
From March 2025, dm will obtain 30 percent of its…
Read more >Related news
XII. Laurel Retail Conference – the future is visible in action
Sorry, this entry is only available in HU.
Read more >Renewal, dynamism, freshness – this is how Márka Üdítőgyártó Kft. started 2025
Brand manager Klaudia Pécskövi: “For us 2025 is the year…
Read more >Generation change at Mary-Ker Pasta: “I am ready to take over the leadership of the company”
Csaba Mándy Jr, the future head of Mary-Ker Pasta Kft.…
Read more >