Átütő magyar siker a világ legrangosabb sajtversenyén
A félezernél is több induló között három magyar sajtot küldött dobogóra a 80 tagú zsűri a Párizs melletti Torusban zajló Mondial du Fromage-on, a sajtok legjelentősebb világversenyén. Ezáltal megnyílhat az út a magyar sajtok előtt a nemzetközi gasztronómiában.
A Mondial du Fromage-on a leghíresebb sajtkészítő nemzetek – mint a francia, holland, olasz – mellett számos ország képviseltette magát, újdonságnak számított Magyarország, Brazília és Japán. A versenyre mintegy 600 sajtkülönlegességet neveztek, amit zárt ajtók mögött, 80 tagú zsűri bírált.
„Még felfoghatatlan számunkra, hogy ekkora sikert értünk el. Óriási izgalommal vártuk az eredményhirdetést, amikor a brazilok valamilyen kategóriában helyezést értek el, azonnal karnevált csináltak, hangosan éljeneztek, zenéltek, és ebben a felfokozott hangulatban született meg a Magyarországot érintő döntés: a keménysajtok kategóriájában a Ranolder aranyérmet, a 9 hónapig érlelt Pater ezüstérmet kapott, a félkemény kategóriában pedig a Panarella harmadik lett. Fantasztikus visszacsatolás ez számunkra, hiszen sok évvel ezelőtt éppen ezért indítottuk el Magyarországon a Nemzetek Sajtversenyét, hogy a hazai közönséggel minél több különlegességet megismertessünk, és a magyar sajtok pedig bekerüljenek a nemzetközi gasztronómia vérkeringésébe. A tavalyi év hozta a fordulatot, akkor hívtuk meg hazánkba Roland Barthélemyt – a világ legismertebb sajtlovagja, sajtmester, a Mondial du Fromage elnöke –, aki a magyar megmérettetés győztesét, a Ranoldert delegálta a most zajló világversenyre. Lehetőségünk volt több különlegességgel nevezni; a Sümegtej Ranoldere mellett a Paterre és a Panarellára esett a választásunk, és mindegyik dobogós lett” – mondta Gábossy Ádám, a magyarországi Nemzetek Sajtversenyét szervező SZEGA Camembert Kft. ügyvezetője.
A sajtok Bocuse d’Or-jának nevezett Mondial du Fromage-on hatalmas az érdeklődés a magyar sajtok iránt. A franciák, olaszok, németek és az amerikaiak komoly potenciált látnak benne.
„Már most, a háromnapos esemény alatt komoly tárgyalások kezdődtek, hogy több ország forgalmazná a magyar sajtokat. A francia, olasz, német és amerikai ízvilághoz nagyon passzolnak a nyertes sajtjaink. Úgy gondolom, hatalmas lépést tettünk abba az irányba, hogy a magyar borokhoz hasonlóan a magyar sajtokat is megismerje a világ. Nagy szerepük lenne a népszerűsítésben a hazai TOP éttermeknek, ők egy másik utat tudnának nyitni a nemzetközi siker fel. Ugyanis ha az ételsoraikhoz magyar sajtokat használnának, akkor a külföldi vendégek megismernék, vásárolnák a sajtkülönlegességeinket. A hazai tejgazdaságban és sajtkészítésben feltétlenül megvan a potenciál arra, hogy egyre több, jó minőségű terméket állítson elő” – tette hozzá Gábossy Ádám.
Kapcsolódó cikkeink
Ezek a leginkább egészséges sajtok
A Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint 2024. februárban a…
Tovább olvasom >Újfent csökkent a tejfogyasztás Németországban
Az adatok szerint a németek tejtermék-fogyasztása 2023-ban újabb rekordmélységbe szállt.…
Tovább olvasom >Intézkedéseket vezet be Jumbo a sajtellátási lánc fenntarthatóbbá tétele érdekében
A holland Jumbo kiskereskedelmi vállalat az Uniekaas Hollanddal és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >