Újfent csökkent a tejfogyasztás Németországban
Az adatok szerint a németek tejtermék-fogyasztása 2023-ban újabb rekordmélységbe szállt.
Németországban 2023-ban ismét csökkent a tejfogyasztás – derül ki a kormányzati adatokból.
A Bundesinformationszentrums Landwirtschaft (BZL) által közzétett előzetes adatok szerint az egy főre jutó tejfogyasztás Németországban 2023-ban 46 kilogramm alá apadt a 2022-es rekordalacsony 46,1 kilogrammról.
Eközben a fogyasztásra szánt tej termelése közel 1%-kal, mintegy 4,2 millió tonnára csökkent az előző évhez képest.
Az egy főre jutó sajtfogyasztás 24,6 kg-ról 23,8 kg-ra csökkent, ami több mint 3%-os visszaesést jelent.
A sajttermelés azonban a növekvő exportnak köszönhetően a 2022-es 2,64 millió tonnáról 2023-ban 2,66 millió tonnára nőtt.
A Németország által 2023-ban exportált sajt mennyisége minden idők legmagasabb értékét – 1,41 millió tonnát – érte el, ami 6,6%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A tejelő tehenek száma 2023-ban 2,5%-kal, mintegy 3,7 millióra zsugorodott.
A BZL szerint a németek vajból is is kevesebbet fogyasztottak: az egy főre jutó vaj-, tejzsír- és tejzsírtermék-fogyasztás 1,4%-kal 5,6 kg-ra csökkent az országban.
A vajtermelés tavaly közel 4%-kal mérséklődött, de a „vaj, tejzsír és tejzsíros termékek” kategória össztermelése összességében kissé, 1,8%-kal 481.000 tonnára nőtt.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben az AgeCore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik a Kaufland
A Kaufland német kiskereskedelmi lánc 2025. január 1-jei hatállyal csatlakozik…
Tovább olvasom >Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >Átvételi pontokat tesztel a Rossmann Németországban
Átvételi pontokat kínál a jövőben az online rendelések számára a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >