VIMOSZ: januárban jelentősen javultak a turisztikai cégek várakozásai
Januárban jelentősen javultak a turisztikai cégek várakozásai az egy évvel korábbihoz képest – közölte a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) a GKI Gazdaságkutató közreműködésével végzett legfrissebb felmérése alapján az MTI-vel kedden.
A Turizmus Konjunktúra Index (tki) januárban plusz 3 ponton állt, mely azt jelenti, hogy az ágazat szereplői helyzetüket enyhén javulónak érzékelik. Az index értéke jelentősen, 9 ponttal nőtt az év első hónapjában – ami az index mérésének kezdete óta a második legnagyobb növekedés-, ezzel jelentősen, 21 ponttal haladja meg az egy évvel ezelőtti értékét.
A szálláshely-szolgáltatásban jelentősen nőtt az index (plusz 8 pontra) , míg a vendéglátásban közepes mértékben (mínusz 3 pontra), az egyéb turisztikai szektorban pedig kis mértékben emelkedett (plusz 5 pontra).
A szálláshely-szolgáltatásban ezzel megközelítette a mindenkori legmagasabb értékét, míg a vendéglátásban a pozitív elmozdulás ellenére még mindig nem érte el a semleges szintet (0 pontot), amely felett legutóbb még 2022. júniusban állt az index értéke.
A turisztikai cégek 63 százaléka a működési költségek növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra, a költségnövekedés átlagosan 22 százalékot tett ki. A cégek 56 százaléka számolt be szolgáltatási árainak növekedéséről az elmúlt 3 hónapra, az áremelkedés átlagosan 11 százalékot tett ki. Vagyis a működési költségek és a szolgáltatási árak emelkedése közötti olló januárban kissé nyílt.
Közölték: a következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 53 százaléka növekedést, 15 százalékuk pedig visszaesést vár a vendégéjszakák számában, a többiek nem várnak változást. A vendéglátásban működők közel harmada vár vendégforgalom-növekedést az előző év azonos időszakához képest, míg 27 százalékuk visszaesést prognosztizál.
Kapcsolódó cikkeink
Átlagosan több mint hét napra kötnek utasbiztosítást a külföldre utazók
Az idei szezonban, a június eleje óta eltelt másfél hónapban…
Tovább olvasom >Vidéki szállások válsága: rövidebb tartózkodások és csökkenő foglalások jellemzik a nyarat
Az ATV Híradójának friss riportja szerint egyre ritkábbak az egész…
Tovább olvasom >Új trend a turizmusban: jönnek fel az LMBTQIA szálláshelyek
Az LMBTQIA+ turizmus világszerte egyre nagyobb figyelmet kap, mivel ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >