Vevőt keres a Mid Europa Partners a romániai Profi számára
A Mid Europa Partners magántőke-befektetési társaság állítólag 1 milliárd euróért szeretné eladni a romániai Profi kiskereskedelmi láncot.
A cég a Citi befektetési bankot bízta meg a vevő felkutatásával – közölték a Ziarul Financiar román napilapnak a tárgyalásokhoz közel álló források.
Az üzletláncot több stratégiai szereplő is kiszemelte, köztük olyan a helyi piacon jelen lévő nemzetközi szereplők, mint az Ahold Delhaize (a Mega Image tulajdonosa), az Auchan és a Carrefour.
A napilap szerint Románia olyan lengyel kiskereskedők, mint a Biedronka, a Dino vagy a Zabka tervei között is szerepelnek.
A Profi több mint 1600 üzletből álló hálózatával az egyik legnagyobb romániai kiskereskedő, melynek forgalma tavaly elérte a 2,4 milliárd eurót.
Profi
A Profi Romániában, mind a városokban, mind a vidéki területeken gyorsan növekszik standard, kényelmi és kisvárosi üzletformátumaival.
A láncot a Mid Europa Partners 2016-ban vásárolta meg a lengyel Enterprise Investors-tól 530 millió euróért. A kiskereskedőnek akkoriban mintegy 500 szupermarketje és modern kényelmi üzlete volt Románia-szerte.
Azóta az üzlet mérete megháromszorozódott, az üzlethálózat pedig kétszeresére bővült. A Profi piaci részesedése a modern élelmiszer-kiskereskedelmi szegmensben is 8%-kal gyarapodott.
A Mid Europa Partners nem először próbálkozik a Profi eladásával. A cég állítólag 2019-ben vizsgálta az eladás lehetőségét, de akkor nem jött létre üzlet.
Az nem világos, hogy a magántőke-befektetési társaság miért akarja most eladni a Profit, de az eladás egy szélesebb körű portfólió-átalakítás része lehet.
Kapcsolódó cikkeink
Absolute Live: 16 éve a hazai sportitalok trendszettere
2008 óta etalonnak számít a funkcionális sportitalok piacán az akasztói…
Tovább olvasom >Kivonulni készül Nyugat-Európából a Getir
A Getir gyorskereskedelmi vállalat arra készül, hogy Törökország és (egyelőre)…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >