Vásárlási segítség az autizmussal, kognitív és értelmi fogyatékkal élőknek
Az Egyesült Államokban a Trader Joe’s lánc együttműködik a Magnusmode alkalmazássál, hogy támogassa az autista, kognitív problémákkal és fogyatékkal élő vásárlókat az üzletekben történő eligazodásban.
Az amerikai napicikk kereskedelmi láncok közül elsőként a Trader Joe’s kezdett együttműködést a Magnusmode-dal, a MagnusCards ingyenes applikáció készítőjével, hogy így is megemlékezzen az április 2-i Autizmus Világnapról és az azt követő Autizmus Elfogadás Hónapról.
Legmagasabb vevőértékelés 2020
A Trader Joe’s az USA „jó szomszéd” szupermarket lánca, vásárlóinak kiemelkedő értéket és élményt nyújt, a legjobb minőségű termékeket kínálja a legjobb napi árakon, barátságos kiszolgálással, hűségprogrammal. Széles választékában az egyedi élelmiszerektől és italoktól, amelyeket sehol máshol nem találnak meg a vevők, egészen a napi alapcikkekig – tej, tojás,banán stb – szinte minden megtalálható. Az 1967-es Los Angelesi indulás óta már 42 államban és Washingtonban összesen több mint 515 bolttal rendelkeznek. A vásárlók elégedettek és értékelik a lánc törekvéseit, 2020-ban a Trader Joe’s lett a vásárlói elégedettség szempontjából a szupermarket és a teljes retail szektor győztese az American Customer Satisfaction Index (ACSI, Amerikai Vevőelégedettségi Index) jelentése szerint. Nem véletlen tehát, hogy a különleges vevőcsoportokra is odafigyelnek és ennek a kezdeményezésnek is az éllovasai lettek.
Vásárláskönnyítés
Noha a világon emberek milliárdjai vásárolnak be nap, mint nap rutinszerűen, az autizmussal, más kognitív és értelmi fogyatékossággal élő személyek a folyamatot az információk és az érzékszervi jelek elsöprő, zavaró keverékének találhatják.
A Magnusmode célja, hogy a vásárlási folyamatot könnyen követhető lépésekre bontsa le, amelyek bemutatják, mire számíthatnak, és lehetővé teszik az előzetes felkészülést, gyakorlást. A Trader Joe’s „Szenzoros élmények a boltban” virtuális kártyákon többek közt felhívják a figyelmet, hogy a vásárlás közben zenét és különféle hangokat hallanak az üzletben, beleértve a többi vevő beszélgetését, a pénztárgépek csipogását és a nyugták nyomtatását. Egy másik kártya a „Pénztári távozás” alatt azt tanítja, hogy ha a vásárlóknak sok táskájuk van a kasszánál, akkor az áruház alkalmazottja felajánlja segítségét a kivivésben, és ezt a vásárló elfogadhatja vagy elutasíthatja. A másik három kártya azt tekinti át, hogyan kell elolvasni a termékcímkét, mire lehet számítani a pandémia idején vásárlás közben, és hogyan lehet listával vásárolni.
Pozitív élmények
Az alkalmazás bevezetése hozzájárulhat, hogy a Trader Joe’s az autizmus spektrumzavarban szenvedők és családjuk bevásárló helyévé váljon. A Betegségkezelési és Megelőzési Központ szerint az USA-ban átlagosan 54 gyermekből 1-et diagnosztizálnak ezzel a betegséggel. A lánc bevásárlóközössége pedig befogadókészségéről tehet tanubizonyságot.
-A pozitív és inkluzív vásárlási élmény megteremtése a legfontosabb prioritásunk – mondta Kenya Friend-Daniel, a Trader Joe’s szóvivője.
A Magnusmode alapítója és elnöke, Nadia Hamilton kézzel rajzolt útmutatókattestvérének, Troy-nak, bemutatva a mindennapi feladatokat. Ma a vállalat digitalizált kártyákat kínál, amelyek olyan feladatokat mutatnak be, mint a fogmosás, a ház takarítása és a bankba, könyvtárba, étterembe járás. A Colgate, az A&W Restaurants és a kanadai Imperial Bank of Commerce szponzorálták ezeket a feladatokat bemutató kártyákat.
-Az élelmiszerboltok kihívást jelenthetnek az autizmussal élők számára, de az élelmiszervásárlás alapvető szükségessége és az egyszerű élvezet, hogy kiválaszthatja, mit eszik, létfontosságú minden ember számára” – mondta Nadia Hamilton a PR Newswire-ön megjelent sajtóközleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Életmód-ellenőrző funkciót vezetett be az Albert Heijn AH applikációjában
A holland Albert Heijn új életmód-ellenőrző funkciót vezetett be AH…
Tovább olvasom >Egyedi alkotás született a JYSK felajánlásából: autista fiatal rajza díszíti az új asztalt
Idén, immár 16. alkalommal rendezték meg az Autistic Art Alapítvány…
Tovább olvasom >A Foodsival összefogva küzd a Carrefour Polska az élelmiszerpazarlás ellen
A Carrefour Polska bejelentette, hogy a Foodsi lengyel start-up vállalkozással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >