Várják az éttermek a használt olaj begyűjtéséért járó pénzt
Sok magyar vendéglátóhely még mindig várja a MOHU-tól a félévnyi használt olaj begyűjtéséért járó pénzt, ami több hónapos késéssel érkezik – derült ki egy tulajdonos beszámolójából. A MOHU, a Mol leányvállalata, tavaly júliusban vette át a hulladékgyűjtés területét Magyarországon, de az elmaradt fizetések miatt több vállalkozó is elégedetlen.
Az új koncesszió kezdetét megelőzően a vendéglátóhelyek gyakran azonnal kapták meg a pénzt a begyűjtött olajért. Azonban a MOHU-hoz kerülés óta több hónapos csúszások tapasztalhatók a kifizetésekben, ami sokakat nehéz helyzetbe hoz. Az elmaradt fizetések miatt nemcsak anyagi problémák merültek fel, de a vállalkozókban is bizalmatlanságot keltett a vállalattal szemben.
Nemcsak a késések okoznak problémát, hanem az is, hogy az első két hónap után rosszul számolt el néhány vendéglátóhellyel a MOHU. Ezért a céggel való kapcsolatfelvétel sem mindig egyszerű, és a problémák orvoslása is hosszadalmas lehet.
Az elmaradt fizetések mellett az is problémát okoz, hogy a MOHU már nem ugyanazt az árat fizeti a sütőolajért, mint a korábbi szállítók. A MOHU az árak csökkenését a nemzetközi piacon tapasztalt változásokra vezeti vissza, ami érzékenyen érinti a vendéglátóhelyeket.
Bár a MOHU elismerte a késéseket és az árváltozásokat, azt ígérik, hogy dolgoznak a hibák kijavításán. Azt állítják, hogy hamarosan megkapják a vállalkozók az elmaradt fizetéseket, és javítani fogják az informatikai rendszert is.
A MOHU által tavaly júliusban átvett hulladékgyűjtési koncesszió hosszú távú tervekkel járt, azonban a vállalatnak számos nehézséggel kell szembenéznie a rendszer átalakítása során. Az elmaradt fizetések és az árváltozások mellett az új rendszernek még számos gyerekbetegséggel kell megküzdenie, és a hatékonyság javítása is fontos feladat lesz a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelező visszaváltás: az áruházláncok tapasztalatai vegyesek DRS ügyben
A PET-palackok okozzák a legnagyobb környezeti terhelést, ezért ezek megfelelő…
Tovább olvasom >Business Superbrands-díj a METRO Gasztroakadémiának
2024-ben a METRO Magyarország tudásközpontja, a METRO Gasztroakadémia is elnyerte…
Tovább olvasom >Nagy magyar borravalókörkép
A digitális fizetés és a számlába beépített szervizdíj terjedésével folyamatosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >