Várják az éttermek a használt olaj begyűjtéséért járó pénzt
Sok magyar vendéglátóhely még mindig várja a MOHU-tól a félévnyi használt olaj begyűjtéséért járó pénzt, ami több hónapos késéssel érkezik – derült ki egy tulajdonos beszámolójából. A MOHU, a Mol leányvállalata, tavaly júliusban vette át a hulladékgyűjtés területét Magyarországon, de az elmaradt fizetések miatt több vállalkozó is elégedetlen.
Az új koncesszió kezdetét megelőzően a vendéglátóhelyek gyakran azonnal kapták meg a pénzt a begyűjtött olajért. Azonban a MOHU-hoz kerülés óta több hónapos csúszások tapasztalhatók a kifizetésekben, ami sokakat nehéz helyzetbe hoz. Az elmaradt fizetések miatt nemcsak anyagi problémák merültek fel, de a vállalkozókban is bizalmatlanságot keltett a vállalattal szemben.
Nemcsak a késések okoznak problémát, hanem az is, hogy az első két hónap után rosszul számolt el néhány vendéglátóhellyel a MOHU. Ezért a céggel való kapcsolatfelvétel sem mindig egyszerű, és a problémák orvoslása is hosszadalmas lehet.
Az elmaradt fizetések mellett az is problémát okoz, hogy a MOHU már nem ugyanazt az árat fizeti a sütőolajért, mint a korábbi szállítók. A MOHU az árak csökkenését a nemzetközi piacon tapasztalt változásokra vezeti vissza, ami érzékenyen érinti a vendéglátóhelyeket.
Bár a MOHU elismerte a késéseket és az árváltozásokat, azt ígérik, hogy dolgoznak a hibák kijavításán. Azt állítják, hogy hamarosan megkapják a vállalkozók az elmaradt fizetéseket, és javítani fogják az informatikai rendszert is.
A MOHU által tavaly júliusban átvett hulladékgyűjtési koncesszió hosszú távú tervekkel járt, azonban a vállalatnak számos nehézséggel kell szembenéznie a rendszer átalakítása során. Az elmaradt fizetések és az árváltozások mellett az új rendszernek még számos gyerekbetegséggel kell megküzdenie, és a hatékonyság javítása is fontos feladat lesz a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Fény derült a zserbó titkára – ünnepi hagyomány újragondolva
Hagyomány és innováció találkozása az ünnepi asztalon: a MOL és…
Tovább olvasom >Karácsonyi roham: a MOHU megnövelt kapacitással készül az ünnepi időszakra
Az év végi ünnepi időszakban nemcsak az ajándékvásárlási láz és…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >