Várják az éttermek a használt olaj begyűjtéséért járó pénzt
Sok magyar vendéglátóhely még mindig várja a MOHU-tól a félévnyi használt olaj begyűjtéséért járó pénzt, ami több hónapos késéssel érkezik – derült ki egy tulajdonos beszámolójából. A MOHU, a Mol leányvállalata, tavaly júliusban vette át a hulladékgyűjtés területét Magyarországon, de az elmaradt fizetések miatt több vállalkozó is elégedetlen.
Az új koncesszió kezdetét megelőzően a vendéglátóhelyek gyakran azonnal kapták meg a pénzt a begyűjtött olajért. Azonban a MOHU-hoz kerülés óta több hónapos csúszások tapasztalhatók a kifizetésekben, ami sokakat nehéz helyzetbe hoz. Az elmaradt fizetések miatt nemcsak anyagi problémák merültek fel, de a vállalkozókban is bizalmatlanságot keltett a vállalattal szemben.
Nemcsak a késések okoznak problémát, hanem az is, hogy az első két hónap után rosszul számolt el néhány vendéglátóhellyel a MOHU. Ezért a céggel való kapcsolatfelvétel sem mindig egyszerű, és a problémák orvoslása is hosszadalmas lehet.
Az elmaradt fizetések mellett az is problémát okoz, hogy a MOHU már nem ugyanazt az árat fizeti a sütőolajért, mint a korábbi szállítók. A MOHU az árak csökkenését a nemzetközi piacon tapasztalt változásokra vezeti vissza, ami érzékenyen érinti a vendéglátóhelyeket.
Bár a MOHU elismerte a késéseket és az árváltozásokat, azt ígérik, hogy dolgoznak a hibák kijavításán. Azt állítják, hogy hamarosan megkapják a vállalkozók az elmaradt fizetéseket, és javítani fogják az informatikai rendszert is.
A MOHU által tavaly júliusban átvett hulladékgyűjtési koncesszió hosszú távú tervekkel járt, azonban a vállalatnak számos nehézséggel kell szembenéznie a rendszer átalakítása során. Az elmaradt fizetések és az árváltozások mellett az új rendszernek még számos gyerekbetegséggel kell megküzdenie, és a hatékonyság javítása is fontos feladat lesz a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Agroinform.hu: jó pálinkaszezont ígér az idei gyümölcstermés
Jó pálinkaszezont ígér az idei gyümölcstermés, a szakmai szereplők az…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A játékosok felelősségtudatának támogatása felülírja a profitelvárásokat is!
Ezzel a fontos gondolattal zártuk interjúnkat Bánhegyi Zsófiával, a Szerencsejáték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >