Várják az éttermek a használt olaj begyűjtéséért járó pénzt
Sok magyar vendéglátóhely még mindig várja a MOHU-tól a félévnyi használt olaj begyűjtéséért járó pénzt, ami több hónapos késéssel érkezik – derült ki egy tulajdonos beszámolójából. A MOHU, a Mol leányvállalata, tavaly júliusban vette át a hulladékgyűjtés területét Magyarországon, de az elmaradt fizetések miatt több vállalkozó is elégedetlen.
Az új koncesszió kezdetét megelőzően a vendéglátóhelyek gyakran azonnal kapták meg a pénzt a begyűjtött olajért. Azonban a MOHU-hoz kerülés óta több hónapos csúszások tapasztalhatók a kifizetésekben, ami sokakat nehéz helyzetbe hoz. Az elmaradt fizetések miatt nemcsak anyagi problémák merültek fel, de a vállalkozókban is bizalmatlanságot keltett a vállalattal szemben.
Nemcsak a késések okoznak problémát, hanem az is, hogy az első két hónap után rosszul számolt el néhány vendéglátóhellyel a MOHU. Ezért a céggel való kapcsolatfelvétel sem mindig egyszerű, és a problémák orvoslása is hosszadalmas lehet.
Az elmaradt fizetések mellett az is problémát okoz, hogy a MOHU már nem ugyanazt az árat fizeti a sütőolajért, mint a korábbi szállítók. A MOHU az árak csökkenését a nemzetközi piacon tapasztalt változásokra vezeti vissza, ami érzékenyen érinti a vendéglátóhelyeket.
Bár a MOHU elismerte a késéseket és az árváltozásokat, azt ígérik, hogy dolgoznak a hibák kijavításán. Azt állítják, hogy hamarosan megkapják a vállalkozók az elmaradt fizetéseket, és javítani fogják az informatikai rendszert is.
A MOHU által tavaly júliusban átvett hulladékgyűjtési koncesszió hosszú távú tervekkel járt, azonban a vállalatnak számos nehézséggel kell szembenéznie a rendszer átalakítása során. Az elmaradt fizetések és az árváltozások mellett az új rendszernek még számos gyerekbetegséggel kell megküzdenie, és a hatékonyság javítása is fontos feladat lesz a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >10 éves a MOL Fresh Corner: minőségi gasztronómia az utazók szolgálatában
A MOL Fresh Corner idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját. A…
Tovább olvasom >Az MBH Bank és a MOL stratégiai együttműködésre lépett az ATM-hálózat bővítése érdekében
Bár a digitális fizetési megoldások népszerűsége töretlenül növekszik, a lakosság fizetési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >