Üzleti reggeli a Deloitte és a Salesforce szervezésében

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 05. 08. 11:50

A Deloitte legfrissebb, 2022-ben kiadott fogyasztói termékek (FMCG) szektor kilátásairól szóló tanulmányában az iparág előtt álló lehetőségeket és kihívásokat elemzik a szerzők, nemzetközi tapasztalatok alapján.

A legnagyobb kihívásnak a fogyasztói magatartás változását látják

Az elmúlt öt év visszajelzéseit alapul véve a vállalatok 70%-a érzi úgy, hogy a szektort befolyásoló makro és szektor specifikus trendek egyre nagyobb nyomást helyeznek rájuk. Bármerre is néznek a feszültség fokozódik; az ellátási lánc megakadásai, a munkaerőhiány, a globális konfliktusok és az infláció önmagukban is kihívást jelentenek, együttesen pedig kiváltképp megnehezítik a szektor helyzetét. Habár a legnagyobb kihívásnak a fogyasztói magatartás változását látják.

A szektoron átívelő trendekhez sorolják még a fenntarthatóságot, a privát címkék versenyét és makro szempontból a gazdasági lassulást.

Ilyen körülmények között a cél változatlan, viszont annak elérése egyre kritikusabb: hogyan érhető el nyereségnövekedés?

Nyereségnövekedésben vezető vállalatok az alábbi konkrét akciókat valósították meg:

  1. Olyan beruházásokba kezdtek, amelyek hozzásegítik a vállalatot a változó fogyasztói igényekhez való alkalmazkodáshoz, beleértve a közvetlen fogyasztói platformokat, a termékinnovációt, digitális marketinget és analitikát.
  2. Ezt a lehetőséget kihasználva megpróbálják növelni a piaci részesedésüket többféle módon, többek között differenciált árképzéssel és inorganikus növekedéssel.
  3. Kreatív megközelítéseket alkalmaznak a transzformációra, és egyes esetekben a vertikális integrációt ösztönzik.
  4. Az ellátási láncok javítását az adatrögzítés fokozásával és az átláthatóság javításával oldják meg.
  5. Nagyobb hangsúlyt fektetnek az ESG* célok teljesítésére, még ha az folyamatos kihívást is jelent.

*ESG az Environmental (környezeti), Social (társadalmi) és Governance (irányítási) angol szavak rövidítése.

Az egyre élesedő versenyben az FMCG szektor szereplői is egyre inkább hagyatkoznak a legújabb digitalizációs megoldásokra. Ilyen sokoldalú képességekkel felvértezett megoldás a Salesforce Consumer Goods Cloud, amely jelentős segítséget nyújthat az FMCG terület cégeinek.  

A Deloitte Magyarország következő eseményén, május 12-én egy üzleti reggeli keretei között megismerheti, hogy milyen megoldásokkal érhető el nyereségnövekedés a költségek optimalizálása mellett.

Az esemény részletei és a regisztráció itt érhető el: Az FMCG értékesítés jövője | Deloitte Digital x Salesforce Tech Meetup

Kapcsolódó cikkeink