Deloitte: az Egyesült Államokban háromból két vásárló fizetne többet a friss élelmiszerért

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 10. 04. 09:39

A Deloitte által nemrégiben elkészített „Fresh Food at the Intersection of Trust and Transparency” (Friss élelmiszerek a bizalom és az átláthatóság metszéspontjában) című felmérésben részt vevő vásárlók több mint kétharmada (68%) jelezte, hogy hajlandó felárat fizetni a friss élelmiszerekért, ami hét százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest – jelentette a tanácsadó cég kedden.

Azok, akik hajlandóak többet fizetni a friss termékekért, 28%-kal lennének hajlandóak többet költeni az ilyen termékekre, mint a fagyasztott, konzerv, illetve feldolgozott árukra.

A Deloitte által megkérdezett élelmiszeripari vezetők hasonló arányban (64%) nyilatkoztak úgy, hogy a frissáru-részleg a stratégiailag legfontosabb terület a következő 12-36 hónapra vonatkozó értékesítés növelését célzó tervükben.

A kutatás azt is megállapította, hogy a fenntartható módon előállított friss élelmiszerekért a fogyasztók hajlandók lennének még ennél is nagyobb felárat fizetni. A felmérésben résztvevők átlagosan 30%-kal fizetnének magasabb árat e termékek esetében, de az élelmiszerláncok vezetői szerint a valóságban ez mindössze 12% körül alakul.

Bár az emberek hajlandóak többet költeni az általuk jobb minőségűnek tartott élelmiszerekért, a költségekkel kapcsolatos aggályok továbbra is elsődlegesek: a Deloitte által megkérdezett vásárlók 93%-a szerint az ár a legfontosabb szempont a vásárlási döntések meghozatala során.

A kutatás rávilágít, hogy a fogyasztók szerint az élelmiszerboltok játszanak központi szerepet abban, hogy biztonságos élelmiszerekhez jussanak. A vásárlók 37 százaléka véli úgy, hogy az élelmiszer-biztonság szempontjából fontosabb az élelmiszerboltban bízni, mint a márkákban (30%) vagy a kormányzati szabályozó testületekben (24%).

Grocery Dive

Kapcsolódó cikkeink