Deloitte: az Egyesült Államokban háromból két vásárló fizetne többet a friss élelmiszerért
A Deloitte által nemrégiben elkészített „Fresh Food at the Intersection of Trust and Transparency” (Friss élelmiszerek a bizalom és az átláthatóság metszéspontjában) című felmérésben részt vevő vásárlók több mint kétharmada (68%) jelezte, hogy hajlandó felárat fizetni a friss élelmiszerekért, ami hét százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest – jelentette a tanácsadó cég kedden.
Azok, akik hajlandóak többet fizetni a friss termékekért, 28%-kal lennének hajlandóak többet költeni az ilyen termékekre, mint a fagyasztott, konzerv, illetve feldolgozott árukra.
A Deloitte által megkérdezett élelmiszeripari vezetők hasonló arányban (64%) nyilatkoztak úgy, hogy a frissáru-részleg a stratégiailag legfontosabb terület a következő 12-36 hónapra vonatkozó értékesítés növelését célzó tervükben.
A kutatás azt is megállapította, hogy a fenntartható módon előállított friss élelmiszerekért a fogyasztók hajlandók lennének még ennél is nagyobb felárat fizetni. A felmérésben résztvevők átlagosan 30%-kal fizetnének magasabb árat e termékek esetében, de az élelmiszerláncok vezetői szerint a valóságban ez mindössze 12% körül alakul.
Bár az emberek hajlandóak többet költeni az általuk jobb minőségűnek tartott élelmiszerekért, a költségekkel kapcsolatos aggályok továbbra is elsődlegesek: a Deloitte által megkérdezett vásárlók 93%-a szerint az ár a legfontosabb szempont a vásárlási döntések meghozatala során.
A kutatás rávilágít, hogy a fogyasztók szerint az élelmiszerboltok játszanak központi szerepet abban, hogy biztonságos élelmiszerekhez jussanak. A vásárlók 37 százaléka véli úgy, hogy az élelmiszer-biztonság szempontjából fontosabb az élelmiszerboltban bízni, mint a márkákban (30%) vagy a kormányzati szabályozó testületekben (24%).
Kapcsolódó cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Poharas ételeket hoz forgalomba az Unilever Knorr márkája alatt a dolgozó fogyasztók megnyerésére
A szószairól és leveseiről ismert márka hét rizs- és tésztafajtát…
Tovább olvasom >Olcsó élelmiszer-házhozszállítási előfizetési lehetőséget kínál az Amazon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelmi óriáscég új élelmiszer-házhozszállítási előfizetést indított az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >