Újabb uniós italgyártó kezdte újra az exportot Oroszországba
Az Absolut Company újra elkezdte exportálni vodkáját Oroszországba azután, hogy egy éven át nem volt jelen az országban a tiltakozásuk jeleként a moszkvai agresszió miatt.
Az Absolut döntése, amelyet a helyi munkavállalók védelme és az ottani szervezetük pénzügyi stabilitásának biztosítása miatt hoztak meg, több politikust és fogyasztót is felháborított, akik a cég termékeinek a bojkottjára szólítanak fel, mert úgy vélik, hogy ezzel támogatják Oroszországot az Ukrajna elleni háborúban, és ellensúlyozzák a nemzetközi szankciókat.
Az Absolut Company a francia Pernod Ricard konglomerátum tulajdonában van, és nem az egyetlen italgyártó, aki kínos helyzetbe került az orosz érdekeltségei miatt. A Heineken például már tavaly óta ígéri a kivonulást Oroszországból, de még mindig jelen vannak az ország piacán, és számos furcsaság lát napvilágot a söripari cég orosz leányvállalatáról, például más gyártók termékeinek a forgalmazása mellett. A Heineken arról nyilatkozott, hogy gőzerővel keresik a megoldást, hogy eladhassák az oroszországi érdekeltségüket, de ennek tetemes anyagi veszteséggel kell járnia, amelynek becslése szerint körülbelül 300 millió euró kárt okozhat nekik az orosz leányvállalatuk értékesítése.
Az Absolut Company és a Heineken helyzete rámutat arra, hogy az orosz piac nagy kihívást jelent az európai vállalatok számára, különösen azok számára, akiket a politikai viszonyok vagy a nemzetközi szankciók is érintenek. Az orosz piac kihívásai közé tartoznak az olyan jogi és üzleti szabályozási kihívások, amelyek megnehezítik az európai vállalatok működését Oroszországban.
Kapcsolódó cikkeink
Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >