Újabb célok a tudatos és fenntarthatóbb életmód előmozdítása érdekében
Nemzetközi intézkedéscsomagot fogadott el a Lidl a tudatos táplálkozás előmozdítása érdekében, melynek részeként folyamatosan fejlesztik termékkínálatukat. A vállalat célja, hogy 2025-ig fokozatosan növelje a teljes kiőrlésű gabonák és a növényi eredetű fehérjeforrások arányát a saját márkás kínálatukban – utóbbi esetben többek között a vegán termékpaletta bővítésével.
A Lidl az ún. Planetary Health Diet (bolygóbarát egészséges étrend) táplálkozási modellje alapján azon dolgozik, hogy 2025-ig a legjobb termékválasztékot kínálja vásárlóinak, hogy a jövőben minél könnyebben hozhassanak tudatos fogyasztói döntéseket vásárlásaik során.
A Lidl az átláthatóbb kommunikáció érdekében már korábban elindította bizonyos saját márkás termékeinek Nutri-Score címkével való jelölését, hogy támogassa a vásárlókat a tudatos vásárlói döntés meghozatalában. Az ötfokozatú, A-tól E-ig terjedő színes betűskála segítségével a fogyasztók egyszerűen és gyorsan megismerhetik az adott termék tápérték-besorolását. Az áruházlánc fontosnak tartja azt is, hogy az egészségestudatos táplálkozás alapjait minél korábban elsajátítsuk, ezért úgy döntött, hogy idén januártól, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlását követve a jövőben nem reklámoz olyan élelmiszereket – a karácsonyi, húsvéti és halloweeni promóciós cikkek kivételével – gyermekek számára, amelyek magas telítettzsírsav-, cukor- vagy sótartalmúak. Ezenfelül a vállalat mostantól fokozza a gyermekek egészségesebb és fenntarthatóbb táplálkozását népszerűsítő marketingtevékenységét.
„Hosszú évek óta azon dolgozunk, hogy támogassuk vásárlóink egészségtudatos táplálkozását, miközben óvjuk környezetünket is. Legújabb céljaink is azt szolgálják, hogy továbbfejlesztett választékunk által még több alternatívát kínáljunk vásárlóink számára a tudatos és fenntartható táplálkozás előmozdítása érdekében”
– mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
A tudatos és fenntarthatóbb életmód előmozdítását támogatja a Lidl azon élelmiszermentő kezdeményezése is, amelyet „Mentsük meg!” elnevezéssel indított tavaly év végén. Az intézkedésnek köszönhetően a még fogyasztható, de kisebb hibákkal rendelkező zöldségeket és gyümölcsöket egységcsomagban kínálja vásárlóinak, akik a 3,5 kg-os zöldségből és gyümölcsből vegyesen összeállított csomagokhoz rendkívül kedvező áron, mindösszesen 399 Ft-ért juthatnak hozzá. Az újonnan bevezetett intézkedés kettős célt szolgál, egyrészt a vállalat tovább bővíti a fenntarthatóság melletti elköteleződését, tovább minimalizálva az élelmiszerfelesleg-képződést, másrészt még szélesebb körben elérhetővé teszi az egészségtudatos táplálkozásba jól beilleszthető zöldségek és gyümölcsök megvásárlását – ami az egészséges és fenntartható táplálkozás igen fontos pillére. A csomagokat minden magyarországi áruházban, a pénztáraknál kihelyezett displayeken találhatjuk meg. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új irány a haszonjárműveknél: a Transporter és az ID. Buzz formabontó újdonságai
A Volkswagen Transporter hetedik generációja újraértelmezi a klasszikus haszonjármű fogalmát,…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >