Újabb ajánlat a METRO-ra
Újabb fordulat történt a Magyarországon is jelen lévő Metro cash & carry áruházlánc felvásárlási ügyében, amely már lassan egy éve húzódik. Két kelet-európai milliárdos befektető szeretné felvásárolni a kiskereskedelmi láncot, akik pénteken magasabb áron, újabb vételi ajánlatot tettek a társaságra. A Metro menedzsmentje azonban kevesli a vételárat, mert szerintük az jóval alacsonyabb a cég valóságos értékénél – olvasható az origo-n.
Az EP Global Commerce – amely egy cseh és szlovák befektető tulajdonában van – pénteken 5,8 milliárd eurós vételi ajánlatot tett a német kiskereskedelmi társaságra – értesült a Reuters.
A Metro menedzsmentje viszont felhívja a figyelmet arra, hogy ez az ár mindössze 3 százalékkal magasabb a pénteki tőzsdei záróértéknél, ám a legnagyobb baj vele az, hogy jócskán alulértékeli a céget, és az elmúlt időszakban végrehajtott átszervezési program eredményeit sem tükrözi.
Mindazonáltal áttanulmányozzák az vételi ajánlat teljes dokumentációját, és annak alapján alakítják ki végleges álláspontjukat.
A cseh Daniel Kretinsky és a szlovák Patrik Tkac tulajdonában lévő EP Global Commerce, amely már közel 11 százalékos részesedéssel rendelkezik a Metróban, pénteki ajánlatában 16 eurót kínált a Metro törzsrészvényeiért, illetve 13,8 eurót az elsőbbségi részvényekért.
Egyben felhívták a figyelmet arra, hogy ez 34,5 százalékkal magasabb annál az árnál, mint amennyit tavaly augusztusi első felvásárlási ajánlatukban ígértek.
A Metro az elmúlt években jelentős szerkezetátalakítási programot hajtott végre annak érdekében, hogy a jövőben alaptevékenységére, a C+C üzletágra koncentrálhasson. A reorganizáció keretében értékesítették például a Kaufhof áruházláncot. Jelenleg 26 országban 771 áruházat üzemeltetnek, 150 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Két Business Superbrands-díjat is kapott a METRO
Idén is kiválóan helytállt a Business Superbrands védjegyet odaítélő bizottság…
Tovább olvasom >Hagyományos eljárással készült egyedi tételek a METRO Év Borai
A METRO Év Bora címet a nagykereskedelem minden évben egy…
Tovább olvasom >Csak a mentes
Februárban ismét a METRO Gasztroakadémia adott otthont az idén 6. alkalommal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Neubauer Katalin: Bízunk abban, hogy most már visszatérhet a kiskereskedelem a régi, Covid előtti mederbe
2023 márciusa újabb jelentős fordulatot hozott a magyar kiskereskedelmi szektorban,…
Tovább olvasom >Továbbra is Magyarország vezető márkái között a SPAR
Rangos szakmai elismeréseket kapott a SPAR Magyarország. A SPAR, az…
Tovább olvasom >Másodszor indul tavaszi élelmiszergyűjtő kampány a Tescóban
A Tesco évek óta támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesület tartósélelmiszer-gyűjtő…
Tovább olvasom >