Új vegán márkát indít útjára a Tesco az Egyesült Királyságban
Root & Soul néven növényi alapú márkát vezet be a piacra a Tesco annak ellenére, hogy a vegán élelmiszerek eladásai lassulnak az egész ágazatban.
A kiskereskedő a Szellemi Tulajdonjogi Hivatalnál a 29., 30. és 31. osztályba tartozó védjegy bejegyezését kérelmezte, amelyek a The Grocer élelmiszeripari magazin szerint számos növényi alapú terméket, így tej- és húsalternatívákat, valamint gyümölcs- és zöldségféléket foglalnak magukba.
Az új márka azt követően született, hogy az Egyesült Királyság legnagyobb kiskereskedője az év elején bemutatta Finest Signature Vegetables termékcsaládját, amely a növényeket előtérbe helyező kezdeményezésének része.
Breige Donaghy, a brit Tesco élelmiszeripari termékfejlesztési és innovációs igazgatója akkor azt mondta:
– Stratégiánk következő szakasza a növényekre fókuszál. Legújabb termékcsaládunkat azért fejlesztettük, mert egyre nagyobb keresletet láttunk a vegetáriánus opciók iránt, amelyekben a húsutánzatok helyett a teljes kiőrlésű élelmiszerek, zöldségek és tejtermékek állnak az ételek középpontjában.
– A fogyasztók egyre inkább felfedezik, hogy milyen ízletesek is lehetnek a növényi alapú ételek, ha egyedi textúrákat és csábító ízeket elegyítünk, és mi ebben szeretnénk segíteni vásárlóinkat.
A lépésre a Tesco a vegán termékek értékesítésének lassulása közepette szánta el magát: a húsalternatívák eladásai az elmúlt évben 13,6%-kal csökkentek.
A múlt hónap elején a Beyond Meat közölte, hogy bevételei 9%-nyit estek, ami miatt a munkaerő egyötödének leépítésére kényszerül.
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >Franciaország: használhatók a húskészítmény-megnevezések a növényi alapú élelmiszerekre
A francia Legfelsőbb Bíróság döntése értelmében a növényi alapú húshelyettesítők…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >