Turbó fokozatban a magyar kiskereskedelem
Értékben 6,4 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 második negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon. Ezzel jócskán meghaladja az európai 3,7%-os második negyedévi átlagot. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.
Az év második negyedévéhez képest erőteljesebben növekedett a mennyiségi eladás az előző negyedévvel összevetve, így 3,6 százalékon állt Magyarországon. Az európai tendencia hasonló ívet rajzol fel: a kontinensen 1,7 százalékos emelkedés következett be. A hazai élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 2,8 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban. Európában az átlagos egységárak 2 százalékkal emelkedtek.
A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 6,9%-kal növekedett, a vegyi áruk piaca pedig 4,3%-kal.
– Az édességek, feldolgozott húsáruk vagy az alkoholos italok erőteljes növekedése nem meglepő a húsvét második negyedévre tolódásával, ugyanakkor mindegyik kategóriában szignifikáns növekedést látunk, még a legkevésbé bővülő forró italok piaca is közel 3 százalékkal nőtt az előző év második negyedévéhez képest – mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. – Az összes, Nielsen által mért csatorna hozzájárult a növekedéshez, de a trend továbbra is az, hogy elsősorban a diszkontok és a drogériák húzzák a piacot, a második negyedévben két számjegyű értékbeli növekedést érve el.
Kontinensünk huszonegy vizsgált országa közül a kiskereskedelem forgalmának legnagyobb arányú növekedését 2017 második negyedévében, hasonlóan az első negyedévi adatokhoz, ismét Törökországban mérték (+14,2%). Majd következik Szlovákia (+9,3%), Ausztria (+6,7%), Magyarország (+6,4%) és Portugália (+6,1%). Sereghajtó, és az egyetlen negatív tartományban mozgó ország Svájc (–0,7%), előtte áll Dánia (+1,2%), Görögország (+1,9%), Finnország (+2,1) és Németország (+2,3%).
Régiónkban a felmért országok mutatója mind pozitív tartományban mozog: Szlovákia (+9,3%), Ausztria (+6,7%), Lengyelország (+5,3%) és Csehország (+5,1%). //
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >NGM: újra dinamikusan, 4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2024 októberében tovább…
Tovább olvasom >Oroszországban lassult a kiskereskedelmi forgalom, de gyorsult az ipari termelés növekedése, mélyponton a munkanélküliség
Oroszországban lassult a kiskereskedelmi forgalom éves növekedése októberben, miközben az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >