Turbó fokozatban a magyar kiskereskedelem
Értékben 6,4 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 második negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon. Ezzel jócskán meghaladja az európai 3,7%-os második negyedévi átlagot. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.
Az év második negyedévéhez képest erőteljesebben növekedett a mennyiségi eladás az előző negyedévvel összevetve, így 3,6 százalékon állt Magyarországon. Az európai tendencia hasonló ívet rajzol fel: a kontinensen 1,7 százalékos emelkedés következett be. A hazai élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 2,8 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban. Európában az átlagos egységárak 2 százalékkal emelkedtek.
A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 6,9%-kal növekedett, a vegyi áruk piaca pedig 4,3%-kal.
– Az édességek, feldolgozott húsáruk vagy az alkoholos italok erőteljes növekedése nem meglepő a húsvét második negyedévre tolódásával, ugyanakkor mindegyik kategóriában szignifikáns növekedést látunk, még a legkevésbé bővülő forró italok piaca is közel 3 százalékkal nőtt az előző év második negyedévéhez képest – mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. – Az összes, Nielsen által mért csatorna hozzájárult a növekedéshez, de a trend továbbra is az, hogy elsősorban a diszkontok és a drogériák húzzák a piacot, a második negyedévben két számjegyű értékbeli növekedést érve el.
Kontinensünk huszonegy vizsgált országa közül a kiskereskedelem forgalmának legnagyobb arányú növekedését 2017 második negyedévében, hasonlóan az első negyedévi adatokhoz, ismét Törökországban mérték (+14,2%). Majd következik Szlovákia (+9,3%), Ausztria (+6,7%), Magyarország (+6,4%) és Portugália (+6,1%). Sereghajtó, és az egyetlen negatív tartományban mozgó ország Svájc (–0,7%), előtte áll Dánia (+1,2%), Görögország (+1,9%), Finnország (+2,1) és Németország (+2,3%).
Régiónkban a felmért országok mutatója mind pozitív tartományban mozog: Szlovákia (+9,3%), Ausztria (+6,7%), Lengyelország (+5,3%) és Csehország (+5,1%). //
Kapcsolódó cikkeink
KSH: februárban a kiskereskedelmi forgalom 1,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva
Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,6,…
Tovább olvasom >NGM: februárban tovább folytatódott a fogyasztás helyreállása, éves alapon már második hónapja nő a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom…
Tovább olvasom >Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban februárban
Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban februárban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >