Magazin: Milyen kiállítást válasszunk 2018-ban?

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 11. 27. 06:59

A hagyományoktól eltérően a Trade magazin idén nem az utolsó, hanem eggyel korábbi lapszámában tesszük közzé a következő év legjelentősebb FMCG-szakvásárait, kiállításait, amelyekre konferenciaszervezők és hazai képviseletek hívják fel a figyelmet.


Máté Szilvia
ügyvezető igazgató
BD-Expo

A 2018-as év rendezvényei közül Máté Szilvia, a BD-Expo Kft. ügyvezető igazgatója a következő vásárokat ajánlja a magyar vállalkozásoknak:

 EuroCIS – 2018. február 27. – március 1., Düsseldorf

A kereskedelmi informatika és biztonságtechnika szakvására az aktuális, korszerű technológiákat, termékeket és szolgáltatásokat mutatja be a szakmai látogatóknak. A konferenciával egybekötött kiállítás két fő témakörre oszlik: az informatikai rész fókuszában a mobil megoldások és technológiák, a kasszarendszerek, az e-business fejlesztésekkel együtt az online kereskedelem, a POS-technológiák és az omnichannel management áll. A biztonságtechnikai pavilonban a lopásvédelem, az IT és épületbiztonság mutatkozik be.

  SALIMA – 2018. február 27. – március 2., Brno

A nagy hagyományokkal rendelkező SALIMA-t, a régió legjelentősebb élelmiszeripari kiállítását 2018-ban már 31. alkalommal rendezi meg a Brnói Vásárvállalat. Két éve, 2016-ban mintegy 800 kiállító vett részt a rendezvényen, köztük 7 magyar cég. A vásárt 29 ország közel 30 000 szakmai látogatója kereste fel. A szervezők idén is hasonló eredményekre számítanak. A SALIMA-val együtt rendezik meg az EMBAX csomagolási szakkiállítást is, mely a csomagolóipar legnagyobb átfogó bemutatkozása a közép-európai régióban.

 ProWein – 2018. március 18–20., Düsseldorf

A düsseldorfi ProWein minden évben látványosan bizonyítja, hogy ez a szakvásár a nemzetközi bor- és szeszesital-ágazat legfontosabb üzleti fóruma a világon. Várhatóan ismét 6500 borászat mutatkozik be Düsseldorfban. A Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett közösségi standon előreláthatóan mintegy 20-25 magyar borászat, és önállóan, illetve kereskedőkön keresztül még további 10-15 magyar bortermelő vesz majd részt a ProWeinen. Ezenkívül 2018-ban az Agrármarketing Centrum és a Pálinka Nemzeti Tanács szervezésében a Spirit szekcióban magyar közösségi stand is helyet kap, ahol a pálinkáé lesz a főszerep.

A kiállítók bemutatkozását 2018-ban ismét kiemelt témakörökkel egészítik ki. Ezek közé tartozik a Champagner Lounge, a bioborokkal foglalkozó Organic World vagy a Mundus Vini kóstolózóna. A szeszes italok bemutatkozására 2018-ban kiemelt figyelem irányul, hiszen nemcsak a fizzz lounge-ban élvezhetők majd a legtrendibb koktélok, hanem „Craft Spirits” néven egy új prezentációs lehetőséget is biztosítanak a szervezők egy önálló pavilonban az égetett szeszes italokat kínálóknak.

 FHA – 2018. április 24–27., Szingapúr

A magyar gyártók egyre merészebben nyitnak az ázsiai piacok felé is. A sanghaji ProWein Chinán a magyar borászok már visszatérő kiállítónak számítanak, de lassan elmondható ugyanez az április végi szingapúri FHA-ról is, amely Ázsia legnagyobb élelmiszeripari vására. Közel 3200 kiállító és 106 ország, mintegy 72 000 szakmai látogatója vett részt a legutóbbi rendezvényen, köztük 9 magyar vállalat. 2018-ban ismét közösségi standot szervez az AMC erre a kiállításra.


Kakuk Márta
magyarországi képviselő
Koelnmesse

Kakuk Márta, a Koelnmesse hivatalos magyarországi képviselője a következő két rendezvényt javasolja a magyar piac szereplőinek:

 ISM – 2018. január 28–31., Köln

A világ vezető édesség- és snackszakvására sikeresen kombinálja az impulzusokat az innovációkkal, remek lehetőség az üzleti kapcsolatok építésére, felvonultatja a legrangosabb kiállítókat és szakmai látogatókat. A szakkiállításon megtekinthető a világ legnagyobb saját márkás édesség- és snacktermékkínálata is.

A ProSweets Cologne eseménnyel együttműködve – amely az édesség- és snackipari beszállítók nemzetközi szakvására – az ISM megjeleníti az iparág teljes értékláncát. 2018. január 28. és 31. között ez a két szakkiállítás megint az iparág központjává teszi a dóm városát

 Anuga FoodTec – 2018. március 20–23., Köln

Az Anuga FoodTec vezető globális szakvásár és egyben a legfontosabb hajtóerő a nemzetközi élelmiszer- és italszektorban. Ez a világon az egyetlen szakkiállítás, amely az élelmiszer-előállítás minden aspektusát lefedi.

Az iparág az Anuga FoodTecen mutatja be a legújabb innovációit és technológiai fejlesztéseit – a feldolgozás, a töltés, a csomagolás területén csakúgy, mint a csomagolóanyagok, alapanyagok és az élelmiszer-biztonság esetében, valamint az innovációban – az élelmiszergyártáshoz kapcsolódó összes lehetséges területen.

A 2018-as Anuga FoodTecen a figyelem középpontjában az erőforrás-hatékonyság áll majd. A jövő társadalmainak egyik legfontosabb feladata az lesz majd, hogy protektívebben és ugyanakkor hatékonyabban használja fel a természeti erőforrásokat. A kiállítók bemutatnak majd számos különféle megoldást, amelyek a versenyképesség növelését, valamint az energia-, a víz- és az élelmiszer-felhasználás csökkentését szolgálják a termelés során. Számos kísérő rendezvény szintén ezzel a témával foglalkozik majd, különféle szemszögekből.


Daróczi László
ügyvezető
Agrármarketing Centrum

Daróczi László, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője a következő kiállításokat javasolja az FMCG-szektor képviselőinek:

 Prodexpo – 2018. február 5–9., Moszkva

A Prodexpót 2018-ban huszonötödik alkalommal rendezik meg. Legutóbb a több mint nettó 50 000 m²-en megvalósult kiállításon 58 országból 2188 kiállító vett részt, 29 ország (közte hazánk is) önálló nemzeti standdal. A statisztikák szerint a látogatók száma legutóbb 61 352 fő volt, akiknek 82%-a döntést befolyásoló pozícióval is rendelkezett.

A jelenlegi orosz gazdasági körülmények, a rubel árfolyama miatti drága import, valamint az embargó rendkívül megnehezítik a kereskedelmi kapcsolatok fenntartását, újak létrehozását, éppen ezért fontosak a komoly erőfeszítések, amelyek érdekében az Agrármarketing Centrum 10-12 hazai céggel karöltve érkezik az eseményre.

 Gulfood – 2018. február 18-22., Dubai

Legutóbb Dubaiban csaknem 5000 kiállító vett részt a Gulfoodon 120 országból 100 000 négyzetméteren, a látogatók száma pedig elérte a 95 000-et. A kiállítás nem csupán a növekvő emirátusi piac felé jelenti a legjobb piacra lépési lehetőséget, hanem emellett kijutási pont a teljes közel-keleti és ázsiai térségre is. Sikerességére jellemző, hogy számos kiállító már a helyszínen jelentős üzletkötési lehetőségről számolt be, ami nem szokványos még az ilyen jellegű rendezvényeken sem. Halal-tanúsítvány nélkül azonban a sikerre nem nagyon lehet számítani.

Az üzletfejlesztés mellett a trendek, koncepciók, innovációk, valamint a kockázatok és veszélyek felmérésére is ez az egyik legjobb terep a világon. Az AMC 2018-ban ismét 156 m²-es standdal jelenik meg, létszámot tekintve 18-20 kiállítóval számolnak.

 PLMA – 2018. május 29–30., Amszterdam

A PLMA kiállítás a saját márkás termékekre szakosodott és rendkívüli népszerűségre tett szert, hiszen remek alkalom a gyártóknak a nagy áruházláncok beszerzőivel való találkozásra. Hozzáadott értéke más kiállításokhoz képest, hogy a kiállítói és a látogatói kör előzetesen megkapja a másik tábor listáját és elérhetőségi adatait. A legutóbbi kiállításon az élelmiszer-szekcióban 1810 kiállító vett részt, nettó 40 000 m²-en, 67 országból.

Ezen a kiállításon sok az önálló magyar kiállító, a témából adódóan elsősorban a felesleges kapacitással rendelkező nagyobb cégekre számítanak. Mindemellett sok kisebb termelő számára is növekedési esélyt és stabilitást ad, ha mások márkaneve alatt állítja elő termékeit, ezt jól bizonyítja, hogy a közösségi stand lehetőségével 16 magyar termelő is élt.


Simon-Lutring Tünde
munkatárs
Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara

Simon-Lutring Tünde, a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) munkatársa, a berlini vásárok vásárképviselője a következő vásárokat tartja fontosnak kiemelni:

 Internationale Grüne Woche – 2018. január 19–28., Berlin

Az Internationale Grüne Woche – Nemzetközi Zöld Hét egy, a maga nemében egyedülálló, világszerte a legmeghatározóbb élelmiszeripari, mezőgazdasági és kertépítészeti szakvásár és globális fórum

A szakvásáron 118 000 m2-en, 1550 kiállító mutatja be termékeit a 440 000 látogatónak. A vásár ideje alatt rendezik meg minden évben a Global Forum for Food and Agriculture konferenciát, melyen 65 ország agrárminisztere vett részt, 200 politikus kíséretében, és 2000 médiaképviselő tudósított az eseményről.

A Nemzetközi Zöld Hét árukínálata: országok ízei – húsok és kolbászok – fűszerek, gyógynövények és teák – friss áruk és tenger gyümölcsei – bor, pezsgő és sör – biopiac – kert és kertépítés – mezőgazdasági termékek – élményfarm – háziállatok – vadászat és horgászat.

A Professional Center, a kiállítás új szakmai látogatóközpontja kizárólag a kiállítók és a szakmai látogatók részére fenntartott terület. Ezen a helyen nyugodt körülmények várják az érdeklődőket, ahol a kiállítók termékeit megnézhetik, megkóstolhatják, megismerkedhetnek az újdonságokkal.

 FRUIT LOGISTICA – 2018. február 7–9., Berlin

130 ország több mint 60 000 magas rangú szakmai látogatója érkezik évről évre a FRUIT LOGISTICA-ra, a nemzetközi zöldség-gyümölcs kereskedelem szakvásáráraÍgy évente egyszer Berlin a zöldség-gyümölcs kereskedelem fővárosává válik: a FRUIT LOGISTICA a zöldség-gyümölcs ágazat teljes értékesítési láncának felvonultatásával – a termelőktől kezdve egészen a kiskereskedőkig – egyedülálló fórumot biztosít az üzleti kapcsolatok hatékonyabbá tételéreA kiállítók 90%-a és a szakmai látogatók mintegy 80%-a külföldről érkezik, ennek köszönhetően a FRUIT LOGISTICA a világ egyik legnemzetközibb vására.

A kiállítás fontosabb témakörei: friss zöldség-gyümölcs, kényelmi termékek, bio- és fair trade termékek, diófélék és aszalt gyümölcsök, friss fűszernövények és fűszerek, virágok, csomagolás, raktározás, etikettezés, szállítás, tárolás, az ágazatot kiszolgáló gépek, recycling és IT-megoldások.


Grabovszky Zsófia
munkatárs, vásárképviselő
Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara

Grabovszky Zsófia, a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) munkatársa, a nürnbergi vásárok vásárképviselője a következő eseményekre hívja fel a figyelmet:

 BIOFACH / VIVANESS – 2018. február 14–17., Nürnberg

A BIOFACH fennállásának majd 30 éve során a világ vezető bioélelmiszer-szakvásárává nőtte ki magát. Tíz évvel ezelőtt a biokozmetikumok nemzetközi kiállításával, a VIVANESS-szel bővült a vásár, és azóta egy időben és helyen rendezik meg a natúr, organikus és biokészítmények pazar bemutatóját.

A 2017-es BIOFACH/VIVANESS szakvásáron 2800 kiállító termékeit ismerhette meg a közel 52 000 látogató. Az érdeklődők között egyre több a fiatal és a kezdő vállalkozó. Nem véletlen tehát, hogy a jövő évi BIOFACH fő témája a „Next Generation” lesz. A BIOFACH kongresszuson alkalom nyílik egyebek mellett a „következő biogeneráció” elképzeléseiről, terveiről eszmét cserélni: miképp látják utódaink a biotermelés és a piacbővítés fejlődését, hogyan veszi át sikeresen a stafétabotot az új bionemzedék.

2018-ban az Agrármarketing Centrum 15 kiállító részvételével tervez közösségi standot a BIOFACH rendezvényen.

 FachPack – 2018. szeptember 25–27., Nürnberg

2018 őszén nyitja meg kapuit a megújult nemzetközi csomagolástechnikai szakvásár, a FachPack. A kínálat új szétválogatása és átcsoportosítása áttekinthetőséget és könnyű tájékozódást ígér kiállítóknak és látogatóknak egyaránt. A FachPack az elkövetkező évben a szakma aktuális témáit dolgozza fel, impulzust ad és vitákra ösztönöz, hogy végül a szakvásáron konkrét megoldásokat mutasson be a szakmától a szakmának.

A meghatározó trendek, mint a digitalizáció, az ipar 4.0, automatizálás vagy a megváltozott fogyasztói és felhasználói szokások a kiállítás keretprogramjaiban is megjelennek majd. Az elmúlt évek nagy sikerű PackBox fóruma mellett egy új fórum, a TechBox jelentkezik.Az előbbi a csomagolás, csomagnyomás és felületnemesítés témakörét öleli fel, míg az utóbbi a csomagolástechnológiára és a logisztikára fókuszál.


Kuncz Ábel
magyarországi képviselet-vezető
MacLine

Kuncz Ábel, a MacLine Kft. magyarországi képviseletvezetője a következő kiállításokat javasolja:

 Alimentaria – 2018. április16–19., Barcelona

A MacLine Kft. az Alimentaria Exhibitions hivatalos magyarországi képviselete. Az Alimentaria Nemzetközi Élelmiszeripari Szakkiállítás Spanyolország legnagyobb potenciállal bíró és Európa második legnagyobb élelmiszeripari szakkiállítása, mely közel 4000 kiállító részvételével kerül megrendezésre Barcelonában 2018-ban.

2016-ban a 65 országból érkező 3938 kiállító több mint 83 000 m² kiállítási területen mutatkozott be 157 ország 140 524 szakmai látogatója előtt.

A rendezvény tematikája:

• Multiple foods szektor: Általános fogyasztási cikkek, fűszerek, olajok, édességek, kávék, teák, gyümölcslevek, ásványvizek, diabetikus, bio-, organikus termékek

• Expoconser: konzervek, mirelit áruk;

• Intervin: bor, az almabor és a szeszes italok;

• Intercarn: hús és a húskészítmények;

• Interlact: sajtok, tej és tejtermékek;

• Restaurama: vendéglátáshoz kapcsolódó termékek.

 Hotelympia – 2018. március 5–8., London

A Hotelympia az Egyesült Királyság első számú kiállítása a HoReCa-szektor számára. A show kétévente közel 26 000 szakmai látogatót vonz, melyből több mint 9000 beszerző £100 000 feletti vásárlóerővel érkezik.

A rendezvény 4 témában várja az érdeklődőket: Equip: vendéglátóipari kellékek, konyhai berendezések, eszközök; Inspire: bútorok, design, világítás, fürdőszoba és spa; Connect: a HoReCa-szektor technológiai újdonságai; Nourish: exkluzív élelmiszerek, italok, hozzávalók.


Tihanyi Klára
igazgató
Sirha Budapest

Tihanyi Klára, a Sirha Budapest kiállítás igazgatója az alábbi rendezvényre emlékezteti a magyar piac szereplőit:

 Sirha Budapest – 2018. február 7–9., Budapest

A Sirha Budapest Élelmiszeripari és Horeca szakkiállítás 2018-ban harmadik alkalommal nyitja meg kapuit. A kétévente megrendezésre kerülő esemény immár hagyományosan az élelmiszeripari, sütő- és cukrászipari, szálloda- és vendéglátóipari, gasztronómiai, valamint csomagolóipari szakemberek találkozóhelye a HUNG­EXPO Budapesti Vásárközpontban.

A Sirha Budapesten legutóbb, 2016-ban, 19 országból érkező 374 kiállító mutatkozott be a HUNGEXPO legnagyobb A pavilonjában. Az eseményre több mint 20 000 szakember érkezett, akiknek 58%-a volt döntéshozó. Ennek megfelelően a kiállítás dedikált fórumot biztosított üzleti találkozók és tárgyalások leszervezésére, melyet 123 hazai és nemzetközi vállalkozás vett igénybe a szakkiállítás három napja alatt.

A Sirha Budapest egyik különlegessége, hogy számos szakmai bemutatónak és versenynek nyújt helyszínt, többek között a Bocuse d’Or magyar döntőjének és a Sirha Budapest Desszert Versenynek, de ezek mellett több újdonság is várja a szakembereket, mint az Omnivore Budapest, az International Catering Cup magyar döntője és a Közétkeztetési Szakácsverseny.

A SIRHA Budapest kiállítás hivatalos lapja 2018-ban is a Trade magazin lesz. A kiállítás lapszáma a 2017/12-2018/01. lapszám, és természetesen ismét bemutatásra kerülnek a kereskedelmi újdonságok Trade magazin által szervezett Future Store standon, több mint 500 négyzetméteren.

Nicolas Trentesaux
hálózati igazgató
SIAL

Nicolas Trentesaux, a SIAL hálózati igazgatója a következő vásárt ajánlja a magyar vállalkozások figyelmébe:

 SIAL Paris – 2018. október 21–25., Párizs

Több mint 50 évvel ezelőtt a Salon International de l’Alimentation (SIAL) azzal a céllal jött létre, hogy a világ premier élelmiszerszakkiállítás-hálózatává váljon. 2018 októberében a SIAL Paris újra bebizonyítja majd, hogy ez a kétévente megrendezésre kerülő szakvásár valóban az élelmiszeripar első számú eseményei közé tartozik, ez az a hely, ahol mindenki felfedezheti a jelen első számú élelmiszeripari trendjeit, és megismerheti a jövő innovációit.

A legutóbbi rendezvényen, 2016-ban több mint 7000 kiállító mutatkozott be, 21 szakosított szektorban, melynek 85%-a külföldi volt a világ 105 országából.

2018-ban a „modern konyha” („cuisine moderne”) áll majd a SIAL-on a figyelem középpontjában, amit az a tény is bizonyít, hogy az esemény fővédnöke nem más lesz, mint Yannick Alléno, a világ legjobb séfjeinek egyike.

A 2016-os sikeres kezdeményezés nyomdokain a SIAL Paris folytatja a feljövőben lévő élelmiszerszektorok promotálását, és külön területet biztosít ezeknek a kiállításon. 2018-ban a bio- és diétás zóna kerül rivaldafénybe, valamint a gourmet-szektorEzenkívül központi szerepet kap még az Italok és friss termékek kategória is, csakúgy, mint a „tech zóna”, lehetővé téve a kkv.-k és mikrovállalkozások számára, hogy bemutassák a legújabb technológiáikat és berendezéseiketA rendezvényen az Agrármarketing Centrum 2018-ban megnövelt területen, mintegy 300 négyzetméteren tervez közösségi megjelenést.//

Kapcsolódó cikkeink