Továbbra is a ProWein a bor- és szeszesital-ágazat vezető szakvására
Optimista hangulatban telt a világ legnagyobb és legjelentősebb bor- és szeszesital-vásárának három zsúfolt napja a jelenleg stagnáló piacon. A ProWein 30. évfordulója alkalmából 135 országból 47 000 regisztrált szakmai látogatót és 65 országból 5400 kiállítót fogadott.
A kínálat kiemelkedő nemzetközisége továbbra is a ProWein abszolút végjegye. Ezért a ProWein idén is páratlanul központi üzleti eseménynek bizonyult az élelmiszer-kiskereskedelem, a szakosodott kiskereskedelem és a vendéglátóipar nemzetközi vásárlói számára.
Idén először került megrendezésre a ProSpirits
Idén újabb mérföldkőhöz ért a ProWein története: egy egész csarnokot foglalt el a ProSpirits, amely a komoly piaci potenciált rejtő szeszes italokat állította reflektorfénybe. 40 ország 420 kiállítója mutatta be termékeit a 4800 négyzetméternyi kiállítótéren. A szegmens idei trendjei között megjelent a brandy, a vodka, a likőrök, az agávéból készült szeszes italok és az AI-jal fejlesztett RTD koktélok. A világ minden tájáról képviseltették magukat a szeszesitalokkal foglalkozó szakemberek – egy berlini tequila startup cégtől kezdve a dán, finn, francia, görög, ír, koreai, mexikói és nagy-britanniai nagy iparági nevekig. A programot a mesterkurzusokból, kiállítói bemutatókból és kóstolókból álló ProSpirits Fórum zárta. A Trend Hour kóstolók szintén nagyon népszerűnek bizonyultak, ahol Jürgen Deibel szeszesital-nagykövet különlegességeket és ritkaságokat mutatott be a résztvevőknek. Az új koncepció mind a kiállítók, mind a látogatók körében pozitív fogadtatásra talált, ami kiemelte a szeszes italok szegmensének jelentőségét és potenciálját a ProWeinen.
Központi téma a fenntarthatóság
A fenntarthatóság évek óta foglalkoztatja az iparági szereplőket világszerte, amit jól tükrözött a ProWein 2024 kínálata is. Az eseményen olyan, a téma mellett rég elkötelezett nemzetközi szövetségek és kezdeményezések hangsúlyozták a fenntarthatóságot, mint a Bioland, a Demeter, az Ecovin, a Fair’n Green, a Respekt Biodyn és a Vignerons de Nature. A számos bioborászt bemutató „Organic World” is hasonlóan fontos részét képezte a vásárnak.
Idén a szervezők a „ProWein Zero” mottó alatt külön területet szenteltek a „no and low” témakörnek. Szó esett a városi gasztronómiáról, a „Csomagolás és design” szekcióban az üvegpalackok alternatíváiról is.
Az új Concept Store tippekkel szolgált a borok értékesítési pontokon történő megfelelő bemutatásához és marketingjéhez, valamint olyan témák megvitatásának adott teret, mint a digital signage, bortanácsadás sommelier robotokkal, az „önkiszolgáló” borkóstolók, valamint a visszaváltási rendszerek és a borcímkék segítségével elérhető fenntarthatóság. A Champagne Lounge a maga széles pezsgőkínálatával idén is különlegesen vonzónak bizonyult.
A ProWein legközelebb 2025. március 16 és 18 között kerül megrendezésre Düsseldorfban.
Kapcsolódó cikkeink
A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >Fenntartható kakaóalternatíva lett az idei év innovációja az ISM-en
Idén január végén került sor az édességipar első számú nemzetközi…
Tovább olvasom >Fenntartható kakaóalternatíva lett az év innovációja az idei ISM-en
Befejeződött a nemzetközi édességipar elsőszámú eseménye, az ISM 2024 kiállítás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >