Tovább nő a kártyás fizetések aránya Németországban
Az EHI Retail Institute adatai szerint a német kiskereskedelmi szektorban a kártyás fizetések összege most első alkalommal érte el a 300 milliárd eurót. A Girocard különösen népszerű a vásárlók körében.
– A koronavírus világjárvány idején tapasztalt jelentős részesedésnövekedés jelenleg még tovább bővül, még a világjárványt megelőző években tapasztaltaknál is nagyobb mértékben – mondta el Horst Rüter, az EHI igazgatótanácsi tagja és fizetési szakértője az idei, több mint 600 résztvevővel zajló bonni fizetési kongresszuson.
A német kiskereskedelmi szektorban (465-485 milliárd euró) az infláció miatt erőteljesen megnövekedett összforgalomból a készpénz-forgalom aránya 2023-ban az előző évhez képest újabb 2 százalékponttal, 35,5%-ra csökkent. A kasszáknál a vásárlók hozzávetőlegesen 172 milliárd euró értékben fizettek készpénzzel. A bankkártyával kiegyenlített vásárlások aránya 61,8%-ot tesz ki.
Ami a plasztikpénzt illeti, a kártyák egyértelműen az élen járnak. A teljes forgalomból 42,4%-os részesedéssel a Girocard jócskán megelőzi a hagyományos értelemben vett hitelkártyákat (8,6%) és azok új betéti változatait (4,1%).
A fenti információk a „Fizetési rendszerek a kiskereskedelemben 2024” című tanulmányból származnak, amely június végén jelenik meg. A felmérés 422 vállalat bevonásával zajlik, amelyek 35 ágazat mintegy 100 000 vállalkozását képezik le a mintában.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben az AgeCore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik a Kaufland
A Kaufland német kiskereskedelmi lánc 2025. január 1-jei hatállyal csatlakozik…
Tovább olvasom >Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >Átvételi pontokat tesztel a Rossmann Németországban
Átvételi pontokat kínál a jövőben az online rendelések számára a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >