Tovább erősödött tavaly a PENNY, és nem áll meg a bővülés

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 06. 20. 11:46

Nagy beruházás, jelentős kínálatbővítés, egymás érő támogatás – ez a tavalyi mérleg. De itt sem áll meg a Penny, tovább bővül a bolthálózat és kínálat 2023-ban is – erről beszélgettünk Kazatsay Eszterrel, a cég kommunikációs vezetőjével.

– Mi volt tavaly a legfontosabb a cég életében?

Kazatsay Eszter
kommunikációs vezető
Penny

– A tavalyi évben egy újabb óriási mérföldkőhöz érkezett a PENNY, ugyanis befejeződtek karcagi elosztóközpontunk fejlesztési munkálatai. A mintegy 7 milliárd forint értékű beruházásnak köszönhetően a létesítmény tárolási kapacitása a duplájára növekedett. A korszerűsítésnek köszönhetően ráadásul fenntarthatóbbá, költséghatékonyabbá és környezettudatosabbá is vált a raktárbázis működése.

Másik említésre méltó sikertörténetünk a 2020 végén elkezdett, és az idei évbe átnyúló rebranding- és üzlethelyiség-korszerűsítési programunk, amelyre összesen mintegy 50 milliárd forintot fordítottunk. Hatalmas büszkeséggel tölt el minket, hogy ez a projekt szűk két és fél év alatt valósult meg. Természetesen nemcsak üzleteink, hanem az árukínálatunk is jelentős változáson ment keresztül. Ez a számok tekintetében több mint 400 új termék belistázását és további 600 cseréjét jelenti. Továbbá modernizáltuk saját márkás termékeinket (Salty és Sissy család), a receptúrákat, illetve az új trendeknek megfelelően egészítettük ki a választékot vegán, bio és mentes alternatívákkal az egészséges életmód követőire gondolva. Külön büszkék vagyunk a kinézetében másodosztályú, de beltartalmát tekintve tökéletes, Girbe-gurba fantázianévre hallgató zöldség-gyümölcs termékkínálatunkra, amellyel nemcsak az alacsonyabb költségvetéssel gazdálkodó családokat, hanem a termelőket is segítjük.

– Hogy alakult az év számokban, és az mennyire esett egybe várakozásaitokkal?

– Évek óta azon dolgozunk, hogy tovább növeljük a magyar termékek arányát az üzleteinkben, és szorosabban együttműködjünk magyarországi szállítóinkkal. A kiváló minőségű termékek biztosítása mellett a minél kedvezőbb árazás is fontos számunkra, ezért folyamatosan tárgyalunk a beszállítóinkkal, hogy vásárlóink ebből a lehető legtöbbet érezzék. Mivel erős és kiváló, nagyrészt hazai termelőkből álló beszállítói körrel rendelkezünk, ezért a Sissy tejtermék- és a „Kedvenc Hentese” friss hús saját márkás termékcsaládunkat például száz százalékban magyar gazdaságokból származó, Magyar Termék védjegyes árucikkek alkotják.

Jó hír, hogy 2022-ben tovább erősítettük társadalmi felelősségvállalási szerepünket. Több mint tíz éve vagyunk platina fokozatú partnerei a Magyar Élelmiszerbank Egyesület élelmiszermentő hálózatának, és a tavalyi év végéig összesen már 110 boltunk bevonásával ajánlhattunk fel – csak az első félévben mintegy 104 millió forint értékben – jótékony célra kereskedelmi forgalomban már nem értékesíthető, de fogyasztásra még teljes mértékben alkalmas élelmiszereket.

Nagyszabású gyűjtőakcióinkkal és a már említett termékadományokkal együtt összesen több mint 600 millió forintnyi értékben tudtuk támogatni azokat, akiknek a legnagyobb szükségük volt rá. Meghatározó mérföldkövet jelentett még a Magyar Vöröskereszttel való együttműködés, amelynek keretében az Ukrajnában zajló háború elől menekülő családokat segítettük. A karácsonyi ünnepek előtt pedig tartós élelmiszereket, tisztító- és tisztálkodási szereket gyűjtöttünk a rászorulók számára. Érdemes megemlíteni még, hogy az akció során összesen 31 tonna adományt gyűjtött össze a Vöröskereszt a hazai PENNY üzletben elhelyezett gyűjtőpontokon. Továbbá 25 millió forinttal segítettük az immár 15 éve támogatott Együtt a Daganatos Gyermekekért Alapítványt.

A nagyobb szervezetek mellett természetesen a helyi közösségek segítése is kiemelt fontosságú számunkra. A PENNY budapesti és vidéki óvodákat, bölcsődéket, valamint iskolákat támogatott különféle izgalmas és felejthetetlen élményprogramokkal, termékadományokkal. A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálattal együttműködve pedig több ízben is szerveztünk programokat a rászoruló családok számára.

– Hogy alakult eddig az idei év, mire számítanak az év hátralévő részében?

– Az elmúlt időszak gazdasági kihívásai jelentős átrendeződést eredményeztek a kereskedelemben. A fogyasztói kosarak az utóbbi fél évben jól láthatóan átalakultak, ami részben az áremelkedéseknek köszönhető. A hangsúly ugyanis érzékelhetően eltolódott a saját márkás és olcsóbb termékek irányába, emellett nagyobb az akciók iránti igény. Néhány magasabb árú termékkategória keresletének visszaesése is jól érezhető, és erre számítunk az idei évben is.

Tavalyhoz hasonlóan idén is folyamatosan dolgozunk a termékkínálatunk fejlesztésén. Saját márkás termékeink választéka is egyre szélesebb, mentes árucikkeinkre pedig különösen büszkék vagyunk, hiszen tavaly három kategóriában is elnyertük a legjobbnak járó díjat a minőségi mentes termékek versenyén.

2023-ban tovább bővítjük bolthálózatunkat is, a legújabb, kispesti egységünk megnyitásával együtt jelenleg 229 üzletünk működik Magyarországon. Bízunk benne, hogy az idő előrehaladtával egyre több emberhez juthatunk el a jól megszokott, kiváló minőségű és kedvező árú termékeinkkel, és a közeljövőben további új üzletek nyitását és újabb munkahelyek létesítését ünnepelhetjük majd. (x)

Kapcsolódó cikkeink