10%-kal csökkentette energiafogyasztását a PENNY
Az élelmiszer diszkontlánc 2018 óta folyamatosan azon dolgozik, hogy növelje energiahatékonyságát, és csökkentse ökológiai lábnyomát. A vállalat közel 6 évvel ezelőtt vezette be mindennapi működésébe az ISO 50001 energiairányítási rendszert is, ami a folyamatos fejlődés mellett a vállalat energiatudatos működését is támogatja.
A környezetvédelmi intézkedések kiemelten fontosak a PENNY működésében, ezért a legújabb technológiai megoldások segítségével folyamatosan javítja energiahatékonyságát. Az elmúlt évek során a PENNY 48 üzletére és két logisztikai központjára installált sikeresen napelemeket és telepített hőszivattyús rendszert 44 üzletébe. Mindemellett több olyan környezettudatos elemet emelt át megújult arculatába is, ami az épületek energiahatékonyságát segíti. Ide sorolható például, a hűtéstechnikai hőmérséklet és a LED-es világítási időszakok optimalizálása is.
Fenntartható működés a PENNY-nél
Ezeknek az intézkedéseknek köszönhetően a PENNY az elmúlt két évben közel 10%-kal csökkentette a vállalat teljes energiafelhasználását, amivel még közelebb került fenntarthatósági céljai, köztük az ISO 50001 energiahatékonysági rendszerben vállalt klímasemlegesség eléréséhez.
A fejlesztések egyik fontos célja, hogy a PENNY töretlenül alacsonyan tartsa árait. Ráadásul az újrahasznosított csomagolásoknak, a körforgásos gazdaságnak, a friss és helyi élelmiszerkínálatnak köszönhetően a PENNY képes vásárlóit is bevonni környezetvédelmi missziójába.
Karbonsemlegesség 2040-re
Az üzletlánc anyavállalata, a REWE-csoport határozott klímastratégiai tervvel rendelkezik, aminek értelmében elkötelezte magát a tudományos alapú éghajlati célok, a Párizsi Klímaegyezmény 1,5 Celsius-fokos elhatározása mellett, 2050-re pedig a teljes karbonsemlegesség elérését tűzte ki célul. Ezért a vállalatcsoport jelenleg számos területen is aktívan dolgozik, beleértve az energiahatékonyság növelését is. A REWE, akárcsak a PENNY mindennapi munkájával igyekszik egy olyan útra terelni a kereskedelmi szférát, amely képes fenntartható jövőt biztosítani a következő generáció számára.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >