Tovább emelkedik a kávé ára
A világ kávétermelésének nagyjából 70 százalékát adó arabica fő termőterülete Brazília. Az országot is érintő aszály és a szállítási nehézségek miatt a jövőben áremelkedésre számíthatunk – mutat rá az Infostart.
Emelkedésnek indult az arabica kávéfajta ára, ugyanis az aszályos időjárás miatt szűkült a kínálat Brazíliában ebből a kávéfajtából.
„Természetesen, mint általában ilyenkor, mindig árnövekedésre számítunk”
– mondta az InfoRádiónak Nezvál Máté, a 42 Coffee tulajdonosa, kávépörkölő-mester, kávészakértő.
Az aszállyal összefüggő terméskiesés akár évekre is visszavetheti a hozamokat ezeken a területeken, így ennek lesznek nagyobb hatásai, dacára annak, hogy Brazília a világ kávétermelésében már nem egyeduralkodó. A szakértő megjegyezte: feltehetőleg ez nálunk is érezhető lesz, hiszen hazánkba is rengeteg brazil kávé érkezik.
Brazília részaránya a világ kávétermelésében az arabica fajtából a szakértő szerint még mindig „kiugróan magas”, és a kávéfogyasztási szokások, illetve a felvevőpiacok az elmúlt évek folyamán változtak: az eddig tradicionálisan teafogyasztó nemzetek is kezdenek belépni a kávéfogyasztók sorába, ezért most már a robusta is sokkal nagyobb részarányban jelenik meg. Ez változtat a teljes globális kávépiacon, mert a brazil kávétermelés részesedése ebben nem olyan kiugró, mint korábban volt. A legkiemelkedőbb robusta kávétermelő területek közé Vietnam, illetve Délkelet-Ázsia sorolható.
Az utóbbi hónapokban nagyon sok termék ára jelentősen emelkedett, és a kávé árában is várható növekedés, tekintettel arra, hogy Brazíliában aszály volt. A kávészakértő szerint „Brazília ilyen szempontból mindig is meghatározó trendteremtő volt”, mert megadta, milyen irányba tartsanak az árak.
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus növekedés és kihívások a globális kávépiacon
A globális kávépiac jelentős bővülés előtt áll, mivel a kereslet…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >