Tovább bővültek a nagykereskedők is
Előző számunkban írtunk a kiskereskedők piacáról, most a sort a nagykereskedőkkel folytatjuk, hiszen számukra is jó év volt a tavalyi. Idén második alkalommal gyűjtöttük csokorba a nagykereskedelem képviselőit, hogy elmondják, hogyan látják a piac alakulását a saját szempontjukból.
A rovatban 20-25 nagykereskedelmi cég mutatja meg magát minden évben, bemutatva előző évi sikereit. A tavalyi, nagyságrendileg 1000-1200 milliárdos értékesítésük átlagban 10 százalékos növekedést mutat. Teljesítményükön látszódnak az emelkedő bérek, amiből adódóan több a költés a retailben és HoReCa-ban is. Másik oldalról viszont a kisboltok számának csökkenésével bizonyos számú vevővesztést szenvednek el, ám a megmaradók hatékonyabban működnek és erősebbé válnak.
A nagykereskedelmi vállalkozások mind profiljukban, vevőikben, mind országos lefedettségükben különböznek egymástól. Számuk nagyságrendben nem mozgott: bár voltak összeolvadások, összességében továbbra is mintegy 200 ilyen vállalkozásról beszélhetünk az FMCG-piacon. A rangsorban se történt változás, köszönhetően annak is, hogy a toplista-elsők nagyon nagy forgalmúak a nagy számú, 10 milliárd alattiakhoz képest. Összességében első helyen a 190 milliárdos bruttó forgalmat is meghaladó METRO áll. Nagyon jól szerepeltek tavaly a tagvállalatokból álló cégcsoportok, mint például a Mirbest is. A harmadik legerősebb szegmenst az olyan ital-nagykereskedők alkotják, mint a Central Drinks, a Hansa-Kontakt és a Z+D.
A munkaerőhiány és munkaerő-drágulás maga után von olyan változtatásokat, amelyek előnye hosszú távon mutatkozik meg. Több nagykereskedelmi cég indította vagy bővítette online jelenlétét is, felismerve újgenerációs vevőinek igényeit. Továbbra is nagy mértékben nyitottak új gyártópartnerek felé, hogy bővítsék (akár gyártói, akár saját márkás) termékválasztékukat. Sokaknál a tavalyi év ehhez kapcsolódóan is beruházással telt a raktárkapacitások bővítése érdekében.
A beszámolók kapcsán bátran remélhetjük, hogy jövő ilyenkor a 2019. év sikereiről is hasonló beszámolókat olvashatunk majd, akár még több nagykereskedő megszólalása mellett. //
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Egymillió forintos fizetést kínálnak a Bazilikánál az adventi vásáron
Rendkívüli álláshirdetés keltett figyelmet a Bazilika előtti adventi vásáron, ahol…
Tovább olvasom >További cikkeink
Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >Márkák lábnyoma – avagy mi a közös a Coca-Colában, a Kinderben és a Riskában?
Bár 2023-ban a gazdasági és politikai kihívások miatt nehezített pályán…
Tovább olvasom >