Tömény könnyedén!
Még nem is volt időnk megszokni a tudatot, hogy a modern világban a borok után égetett szeszeket is árulni kezdtek különböző méretű és formájú bag-in-boxokban (meg cold brew kávét, meg energiaitalt, meg még Pepsi Colát is), és már ott tartunk, hogy pouch-up tasakba is kerülnek a „tömények”.
Az italok univerzumában az alternatív kiszerelési lehetőségeket sokszor a gyengébb minőséggel azonosítják. Ám ezek használóinak és terjesztőinek kezébe most új érvet adtak az újdonságokra nyitottabb, kevésbé konzervatív Y- és Z-generációt meghódító fenntarthatósági trendek. E kiszerelésfajták választásakor már nem elsősorban az ár-érték arány befolyásolja a vásárlói döntést, hanem az, hogy sokkal kisebb az ökológiai lábnyomuk, mint az üvegpalackoké – egyrészt, mert jóval könnyebb súlyuk miatt szállításuk kevesebb energiát igényel, másrészt újrafelhasználásuk sokkal egyszerűbb, mint az üvegeké.
Egyelőre persze mindössze néhány tucat vállalkozás, néhány márka tudatos marketingfejlesztéséről beszélünk, és egy esetleges áttörésre sem 3-5 éven belül számítunk, de ne felejtsük, az italok alumíniumdobozba töltését is el kellett kezdeni valahol! //
Kapcsolódó cikkeink
Zsugorodó pénztárcák, növekvő kihívások – Fogyasztáscsökkenés a Z generációnál
Miközben az idősebb korosztályok vásárlásai továbbra is enyhe emelkedést mutatnak,…
Tovább olvasom >Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fiatalok az agrár-élelmezési szektorban a FAO kutatása szerint
„A fiatalok helyzete az agrár-élelmezési rendszerekben” címmel tette közzé ma az…
Tovább olvasom >Egyre többen választják idén a Balatont Horvátország helyett – de nem dőlhetnek hátra a vendéglátósok
Bár erős forgalommal kecsegtet a 2025-ös nyári szezon a Balatonnál,…
Tovább olvasom >Szállodák a fenntarthatóságért
Becslések szerint a kereskedelemben keletkező élelmiszer-pazarlás 10%-áért a szállodák felelősek…
Tovább olvasom >