Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb generációk megváltozott fogyasztási szokásainak hatására; a potenciális vásárlók kisebb hányada vesz már kávét. Különösen a darált kávé és a kávépárnák népszerűsége esett vissza, míg az egész szemes kávé iránti kereslet nőtt – vásárlási aránya 31%-ról 41%-ra emelkedett.

Elveszíti-e a kávé a Z-generációt?
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Ezt a növekedést elsősorban a teljesen automata kávéfőzők terjedése ösztönözte, bár ez a trend mostanra megtorpant. Az instant kávé népszerűsége szintén emelkedett az elmúlt öt évben.
A demográfiai változások komoly kihívások elé állítják a piacot. A fiatalabb fogyasztók gyakran kevesebb kávét isznak, vagy inkább kávézókban fogyasztanak. Emellett a Z-generáció kétharmada rendszeresen vásárol energiaitalt, amely sokszor a hagyományos kávét váltja fel. //
Kapcsolódó cikkeink
Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Áraiba, munkatársaiba és áruházaiba fektet be a Tesco
Mozgalmas éven van túl a Tesco. 2024 szeptemberében, tíz év után először…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szallas.hu: a magyar utazóknak az idén nyáron a Balaton, apartman és két éjszaka a sláger
Siófok vezeti a Szallas.hu 2025-ös nyári időszakra szóló belföldi foglalási…
Tovább olvasom >Történelmi siker: aranyérem a Zelna Borászatnak a világ legrangosabb borversenyén
Soha nem látott elismerést szerzett a balatoni vörösbor a nemzetközi…
Tovább olvasom >Norvégia turisztikai adót vezet be: az önkormányzatok enyhíthetik a túlturizmus terheit
A norvég parlament történelmi döntést hozott: 3 százalékos turisztikai adó…
Tovább olvasom >