Több vegán termék, ugyanannyi hús
A kutatók szerint a szupermarketek „fontos szerepet játszanak” abban, hogy a fogyasztókat a növényi alapú élelmiszerek választására ösztönözzék. Ezzel szemben a vegán termékek eladásának növekedése nem csökkentette az eladott hús mennyiségét.
A Surrey-i Egyetem kutatói a Veganuary 2021 során vizsgálták meg, hogy a valóságban ez hogyan is történik. Felfedezték, hogy a növényi alapú élelmiszerek átlagos heti értékesítése 57 százalékkal nőtt, míg a húsfélék eladási adataiban azonban nem jelent meg ennek megfelelő mértékű csökkenés.
– Azt tapasztaltuk, hogy bár a kiskereskedelmi kampányok növelik a növényi alapú termékek értékesítését, még nem látjuk nagy léptékben a hús kiváltását ezen a módon, ami kulcsfontosságú lenne az egészséges, fenntartható étrend felé történő haladás előmozdításához – mondta Joanna Trewern, a tanulmány vezető szerzője.
A flexitáriánusok pörgetik a piacot
A jelentés szerint a növényi alapú élelmiszerek értékesítése a szupermarketekben és az alacsony jövedelmű területeken ugrott meg a leginkább. Ez a kutatók szerint azt jelzi, hogy a kiskereskedőknek sikerül megfizethetőbbé tenniük a vegán és vegetáriánus termékeket. A növényi alapú élelmiszerek eladásának növekedését a szakértők szerint csak részben indokolja a veganizmus térnyerése. Szerintük a növényi alapú húshelyettesítők piaci részesedésének mind nagyobb mértékű növekedésének valódi oka az, hogy egyre több ember tartja magát flexitáriánusnak. Ők többnyire kerülik a húsfogyasztást, de nem teljesen vegánok vagy vegetáriánusok, viszont szeretik kipróbálni az új dolgokat, és örömmel váltják ki az állati eredetű húst esetenként növényi alapú helyettesítő termékekkel. //
Ez a cikk a Trade magazin 2022.12-01. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
A növényi táplálkozással ismerkedtek a Radnóti diákjai
A NÉGYOSZ tavaly novemberben indult OkosFehérje programja újabb állomásához érkezett:…
Tovább olvasom >Táskás szem és kopár fa – ezek az idei év emoji trendjei
Egy szív, egy nevető arc vagy egy szikra – néha…
Tovább olvasom >Magyarország bízik az AI-ban
Miközben a mesterséges intelligencia (AI) világszerte egyre nagyobb hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >