Több élelmiszerlánc és gyorsétterem ellen is bojkottot hirdetett a muszlim világ

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 01. 26. 11:28

A muszlim világban széles körű bojkott kezdődött az amerikai és nyugat-európai márkák ellen, mint például a Starbucks, McDonald’s, Coca-Cola, Pepsi-Cola, Procter & Gamble, és a francia Carrefour. Az ok az Izrael gázai háborúja, amelyre erőteljes negatív reakciók érkeznek a térség országaiból. A bojkott elsősorban a fogyasztók körében terjed, akik elégedetlenségüket fejezik ki a Nyugat tétlensége miatt az Izrael elleni fellépésben.

Kiürültek a közel-keleti Starbucksok

A Bloomberg által jelentett információk szerint a Közel-Keleten, Pakisztánon át egészen Törökországig, egyre több Starbucks kávézó és McDonald’s étterem ürül ki. Kairóban például a korábban nyüzsgő Starbucksok és McDonald’s-ok mostanra néptelenedtek el. A McDonald’s vezérigazgatója, Chris Kempczinski, figyelmeztetett a vállalat „erős visszaesésére” a Közel-Keleten terjedő téves információk miatt.

A bojkotthullám különösen erős, mivel nagyon intenzív, nemzetek feletti és főként a fiatalokat érinti, akik hatalmas bázist jelentenek a nyugati márkák számára. Bár a bojkott az eladásokat is érinti, a tervezett kampányok, az elrettentő intézkedések és a politikai nyomás tovább fokozhatják a hatásokat a vállalatok eredményeire.

Az izraeli-palesztin konfliktus politikai és társadalmi következményei a vállalatokra is kihatnak, és az üzleti környezet folyamatosan változik a térségben.

Kapcsolódó cikkeink