Tízből hét magyar a zöldség- és gyümölcsfogyasztásban látja az egészséges étkezés kulcsát
Az egészséges étkezésre nagy hangsúlyt fektető fogyasztók körében – saját bevallásuk szerint – egy év alatt 5%-kal erősödött a vörös hússal szembeni kritikusabb hozzáállás, és szinte nincs olyan magyar, aki ne hallott volna a növényi alapú termékekről – derült ki a Nestlé Hungária második nagy, országos kutatásából, amely többek között arra is kereste a választ, mennyire ismert hazánkban a húsfogyasztás csökkentését célzó vegán január (Veganuary) kezdeményezés.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
2022-höz képest több magyar figyel oda az egészségtudatos táplálkozásra, 60% pedig beiktat egy-egy húsmentes napot a hetébe, amelyet a spórolás mellett egyre inkább az egészségmegőrzés is motivál.
A kutatásból kiderül, hogy a 2022-es 52%-kal szemben most 58% mondana le legalább egyfajta állati eredetű élelmiszerről, ami különösen a feldolgozott húskészítményeket és a vörös húsokat érinti. A kiegyensúlyozott táplálkozásra nagyobb hangsúlyt fektetők körében 23%-ról 28%-ra emelkedett azoknak az aránya, akik úgy vélik, a vörös húsok fogyasztásának csökkentése vagy elhagyása kulcs lehet az egészséges táplálkozáshoz.
Az egészséges táplálkozásra jobban odafigyelők többsége még mindig a zöldség- és gyümölcsfogyasztást tartja a leglényegesebbnek (68%). Ezt követi a cukor elhagyása vagy csökkentése, valamint a tartósítószerek és színezékek kerülése. A rostdús táplálkozást már 2022-ben is az egészséges táplálkozás egyik alappillérének tartották a válaszadók (47%), 2023 végén pedig 6%-kal többen gondolták ugyanezt. //
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok kétharmada szerint változtatni kell az életmódon a klímaváltozás miatt
Egy új, az Európai Beruházási Bank (EBB) által készített felmérés…
Tovább olvasom >Az ESG előnyei lassan körvonalazódnak
Növekszik a januárban hatályba lépett új ESG szabályozás után érdeklődők…
Tovább olvasom >A munkáltatók, akik nem kínálnak hibrid munkát, elveszíthetik a tehetségek kétharmadát
Az International Workplace Group új kutatása szerint azok a vállalatok,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >