Tízből hét magyar a zöldség- és gyümölcsfogyasztásban látja az egészséges étkezés kulcsát
Az egészséges étkezésre nagy hangsúlyt fektető fogyasztók körében – saját bevallásuk szerint – egy év alatt 5%-kal erősödött a vörös hússal szembeni kritikusabb hozzáállás, és szinte nincs olyan magyar, aki ne hallott volna a növényi alapú termékekről – derült ki a Nestlé Hungária második nagy, országos kutatásából, amely többek között arra is kereste a választ, mennyire ismert hazánkban a húsfogyasztás csökkentését célzó vegán január (Veganuary) kezdeményezés.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
2022-höz képest több magyar figyel oda az egészségtudatos táplálkozásra, 60% pedig beiktat egy-egy húsmentes napot a hetébe, amelyet a spórolás mellett egyre inkább az egészségmegőrzés is motivál.
A kutatásból kiderül, hogy a 2022-es 52%-kal szemben most 58% mondana le legalább egyfajta állati eredetű élelmiszerről, ami különösen a feldolgozott húskészítményeket és a vörös húsokat érinti. A kiegyensúlyozott táplálkozásra nagyobb hangsúlyt fektetők körében 23%-ról 28%-ra emelkedett azoknak az aránya, akik úgy vélik, a vörös húsok fogyasztásának csökkentése vagy elhagyása kulcs lehet az egészséges táplálkozáshoz.
Az egészséges táplálkozásra jobban odafigyelők többsége még mindig a zöldség- és gyümölcsfogyasztást tartja a leglényegesebbnek (68%). Ezt követi a cukor elhagyása vagy csökkentése, valamint a tartósítószerek és színezékek kerülése. A rostdús táplálkozást már 2022-ben is az egészséges táplálkozás egyik alappillérének tartották a válaszadók (47%), 2023 végén pedig 6%-kal többen gondolták ugyanezt. //
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >