Tízből hét magyar a zöldség- és gyümölcsfogyasztásban látja az egészséges étkezés kulcsát
Az egészséges étkezésre nagy hangsúlyt fektető fogyasztók körében – saját bevallásuk szerint – egy év alatt 5%-kal erősödött a vörös hússal szembeni kritikusabb hozzáállás, és szinte nincs olyan magyar, aki ne hallott volna a növényi alapú termékekről – derült ki a Nestlé Hungária második nagy, országos kutatásából, amely többek között arra is kereste a választ, mennyire ismert hazánkban a húsfogyasztás csökkentését célzó vegán január (Veganuary) kezdeményezés.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
2022-höz képest több magyar figyel oda az egészségtudatos táplálkozásra, 60% pedig beiktat egy-egy húsmentes napot a hetébe, amelyet a spórolás mellett egyre inkább az egészségmegőrzés is motivál.
A kutatásból kiderül, hogy a 2022-es 52%-kal szemben most 58% mondana le legalább egyfajta állati eredetű élelmiszerről, ami különösen a feldolgozott húskészítményeket és a vörös húsokat érinti. A kiegyensúlyozott táplálkozásra nagyobb hangsúlyt fektetők körében 23%-ról 28%-ra emelkedett azoknak az aránya, akik úgy vélik, a vörös húsok fogyasztásának csökkentése vagy elhagyása kulcs lehet az egészséges táplálkozáshoz.
Az egészséges táplálkozásra jobban odafigyelők többsége még mindig a zöldség- és gyümölcsfogyasztást tartja a leglényegesebbnek (68%). Ezt követi a cukor elhagyása vagy csökkentése, valamint a tartósítószerek és színezékek kerülése. A rostdús táplálkozást már 2022-ben is az egészséges táplálkozás egyik alappillérének tartották a válaszadók (47%), 2023 végén pedig 6%-kal többen gondolták ugyanezt. //
Kapcsolódó cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >