Syngenta: Nagy kihívások előtt áll a paradicsomszektor világszerte
Nagy kihívások előtt áll a paradicsomtermesztés világszerte: a rovarkártevők, a növénybetegségek, valamint a munkaerő-problémák is komoly gondot okoznak a termelőknek. A Syngenta innovatív zöldségvetőmag üzletágának munkatársai világszerte azon dolgoznak, hogy a legjobb paradicsomfajták mellett megoldást nyújtsanak ezekre a kihívásokra is.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/05/TomatoVision-Robotics.jpg)
A Syngenta számára fontos a Four Growers partnersége
Az élelmiszer-termelés a jövőben egyre nagyobb hatékonyságot, fenntarthatóságot és hozammaximalizálást igénylő feladat lesz. A Syngenta zöldségvetőmag üzletága a közelmúltban közös projektet indított az amerikai Four Growers vállalattal. A kezdeményezés célja, hogy növeljék a betakarítás hatékonyságát, valamint kevesebb élőmunkaerő-igény mellett lehessen a terméseket leszedni. A Four Growers GR-100 robotkombájnja már meg is kezdte munkáját a Syngenta üvegházaiban.
„A partnerségünk összeköti a genetikát az automatizálással. A robotizáció sikeressége a jövőben egyértelműen azon múlik, hogyan tud a technológia hatékonyan dolgozni a növényállományokban. Ezzel a partnerséggel olyan fajtákat tudunk nemesíteni, amelyeknél jól alkalmazható a robotizált betakarítás, így lehetővé teszi a termelők számára a sikeres technológiái fejlesztéseket is”,
hangsúlyozta Ruud Kaagman, a Syngenta paradicsom kultúrákért felelős vezetője.
A megoldás egyesíti a technológiát és a biodiverzitást annak érdekében, hogy a jövőben több és jobb minőségű paradicsom váljon elérhetővé világszerte. A Syngenta és a Four Growers közötti partnerség magasabb hozamot, kisebb élelmiszer-pazarlást, valamint elégedettebb termelőket és fogyasztókat eredményezhet.
A cél a munkaerő költségének csökkentése
A paradicsomot a mai napig emberi kézzel szüretelik, amely a teljes termelési költségek jelentős részét, akár a 30%-át is kiteheti. A költségeken felül a termelők egyre nehezebben találnak megfelelő munkaerőt. Az évek óta tartó munkaerőhiány miatt olyan megoldásra van szükségük, amely biztosítja, hogy a fogyasztók a boltok polcain megtalálhassák az általuk keresett paradicsomot.
„A robotika mezőgazdasági alkalmazása lehetővé teszi számunkra, hogy jobb minőségű, egészségesebb és megfizethetőbb zöldségféléket együnk”,
mondta Brandon Contino, a Four Growers vezérigazgatója.
„Eltérően más olyan gépektől, amelyek ma a szántóföldön minden terményt – érettet és éretlent – egy menetben betakarítanak, a Four Growersnél fejlesztett robot és a mesterséges intelligencia lehetővé teszi számunkra, hogy egyenként szedjük le a termést, így csak a tökéletesen éretteket takarítjuk be.”
A robotok időt és emberi munkaerőt takaríthatnak meg. A Syngenta számára fontos a Four Growers partnersége, hogy készen álljon a jövő termesztéstechnológiai kihívásaira.
Syngenta, a paradicsom innovátora
A vállalat kutatói olyan technológiákat is felhasználnak, mint például a mesterséges intelligencia (AI) és a robotika, hogy az új fajták kiválasztásakor szerzett adatokat minél előbb a gyakorlatba ültessék. A kutatások során olyan új jellemzőket tesztelnek különböző agronómiai szempontok szerint, amelyek biztosítják, hogy a fogyasztók az által elvárt ízt és magas minőséget kapják meg.
A Syngenta TomatoVision bázisa Hollandiában egyike annak a sok helynek a világon, ahol a vállalat szakértői a holnap paradicsomát nemesítik. A nemesítők Hollandiától Mexikóig, Olaszországtól Jordániáig tesztelik a fajtákat a helyileg adaptált megoldások megtalálása érdekében.
„A mai kihívásokhoz igazodó genetikát és a jövő termelési módszereit is felhasználjuk, hogy segítsünk a termelőknek optimalizálni a paradicsom termesztését és betakarítását”
– magyarázta Rik Lootens, a Syngenta üvegházi paprika és paradicsom portfoliómenedzsere.
„Olyan genetikát keresünk, amely segít leküzdeni a betegségekkel szembeni érzékenységet, és felkészíti a növényeket a mechanikai betakarítás fejlődésére. Ez végső soron magasabb hozamot biztosít.”
A www.tomatovision.com oldalon az érdeklődők megnézhetik az innovatív munkafolyamatokat. Az új weboldal elindításával a termelők, kereskedők és a fogyasztók szerte a világon olyan új ismeretekhez juthatnak például a tekintetben, hogy a robotizáció, a digitalizálás, a mesterséges intelligencia és ezen tényezők összessége hogyan alakítja át a paradicsom termesztését a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább mélyítjük az agrárkapcsolatainkat Azerbajdzsánnal
Oktatási, tudományos és állattartási kérdésekről is egyeztetett Nagy István tárcavezető,…
Tovább olvasom >SAP: Az adatvezérelt megoldások a divatiparban is hatékonyak
A divatipar szereplőinek, gyártóknak és kereskedőknek is számos kihívással kell…
Tovább olvasom >Digitális Forradalom a nyúlhústermelésben: sikeresen zárult a Tetrabbit és az Állatorvostudományi Egyetem innovatív projektje
A digitalizáció az élet minden területét átalakítja. Ma már mindenki…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >