Stratégiai Együttműködési Megállapodást kötött a Magyar Kormány és az Unilever
Stratégiai Együttműködési Megállapodást írt alá a Magyar Kormány és az Unilever Magyarország Kft. Ezzel egy időben a hazánkban jelentős gyártókapacitásokkal rendelkező élelmiszeripari és háztartás-vegyipari vállalat Nyírbátori Gyárában 3,4 millió eurós beruházással új gyártósort helyeztek üzembe, aminek köszönhetően 15 ezer tonnával nő az éves termelés. A tavaly 83 milliárd forintot meghaladó árbevételű Unilever 1991 óta a magyar piac meghatározó szereplője.
Az Unilever meghatározó magyarországi gazdasági szerepének köszönhetően a Magyar Kormány Stratégiai Együttműködési Megállapodást köt a vállalattal. A cég az első külföldi nagyvállalatok között jelent meg a magyar piacon. Munkáltatóként és befektetőként 1991 óta a magyar élelmiszer, tisztítószer és kozmetikai ipar meghatározó szereplője, a tavalyi évben árbevétele meghaladta a 83 milliárd forintot. Az Unilever közvetlenül 1751 embernek ad munkát, Magyarországon három gyárral rendelkezik: a Nyírbátori Háztartás-vegyipari Gyárral, a Veszprémi Jégkrémgyárral és a Röszkei Élelmiszergyárral.
„Az Unilever stratégiai gyártóközpontjának tekinti Magyarországot. A vállalat a magyar piac és a fogyasztók iránt hosszú távon elkötelezett, ezért is döntöttünk a Stratégiai Együttműködési Megállapodás megkötése mellett” – mondta Harm Goossens, az Unilever Közép-Kelet-Európa Régiójának vezetője.
„A Magyar Kormány 62. stratégiai partnere, az Unilever tevékenysége rendkívüli mértékben járul hozzá a magyar exporthoz, így az ország gazdasági növekedéséhez. A nyírbátori gyár termékeinek 80%-át külföldön értékesíti és több mint 20 éve dolgozik hazai beszállítókkal, melyek aránya mára elérte a 82%-ot. A mai megállapodás és a vállalat nyírbátori gyártóbázisának fejlesztése is bizonyítja a beruházás sikerességét, amelyhez nélkülözhetetlen az itt dolgozó emberek szaktudása és elkötelezettsége, valamint az Unilever magyarországi jelenlétének pozitív tapasztalatai”- emelte ki beszédében Dr. Szabó László külgazdasági és külügyminiszter-helyettes.
A megállapodás értelmében az Unilever kész együttműködni a Magyar Kormánnyal minden olyan kormányzati programban, amelynek célja az alapvető higiéniai körülmények fejlesztése, a táplálkozási szokások javítása, valamint az ezekhez kapcsolódó fenntartható megoldások biztosítása, népszerűsítése.
A megállapodás aláírásával egy időben 3,4 millió eurós beruházás eredményeként új gyártósort helyeztek üzembe Nyírbátori Háztartás-vegyipari Gyárban, aminek köszönhetően 15 ezer tonnával, közel 10%-kal nő az éves termelés volumene. Ez a gyár az Unilever egyik legnagyobb és legköltséghatékonyabb európai gyára a háztartás-vegyipari ágazatban.Nyírbátorban készülnek az Unilever háztartási tisztítószerek termékkategóriába tartozó közismert márkái: a Domestos, a Cif, a Flóraszept és a Coccolino.
„A Nyírbátori Gyárat az Unilever folyamatosan fejleszti, az elmúlt években a termelési kapacitás megduplázódott, a termelési volumen pedig évente átlagosan 8-10%-kal növekszik. A vállalat 2015-ben összesen 7 millió euró értékű beruházást visz véghez Nyírbátorban, ebből 3,4 millió euró az új gyártósor. Az itt előállított portfólió 85%-a exportra kerül, a legfőbb célpiacok Lengyelország, Nagy-Britannia, Németország, Csehország, Szlovákia, valamint Franciaország” – mondta Buss Viktor, a Nyírbátori Háztartás-vegyipari Gyár igazgatója.
Az Unilever jelentős hangsúlyt fektet a fenntartható fejlődésre, a környezetvédelemre és a társadalmi szerepvállalásra.Ennek érdekében az egyéb programok mellett valamennyi gyárában folyamatosan csökkenti a környezeti terhelést.Hazánkban mindhárom üzemben már 2013 végére megszűnt a nem veszélyes hulladék lerakása. 2014-ben a vállalat gyártás során keletkező CO2-kibocsátása 17%-kal csökkent a megelőző évhez képest, ami a 2008-as adathoz viszonyítva 77%-os csökkenésnek felel meg.
Kapcsolódó cikkeink
48 milliárd forint vissza nem térítendő eszközbeszerzési támogatásra pályázhatnak a kkv-k
Negyvennyolcmilliárd forint vissza nem térítendő, eszközbeszerzési és technológiafejlesztési támogatásra pályázhatnak…
Tovább olvasom >Bajnokok építik a jövőt
„Az élelmiszeripar nemzeti bajnokai jelentik a jövő zálogát. Az általuk…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >