Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
Tejfehérje-alapú, speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt 996,44 millió forint európai uniós vissza nem térítendő támogatás felhasználásával a Sole-Mizo Zrt. vezette konzorcium.
A projektben a konzorciumvezető Sole-Mizo mellett részt vesz a Medifood Hungary Innovation Kft., a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) – közölték kedden az MTI-vel közleményben. A nemrégiben kezdődött kutatás-fejlesztési projekt három évig tart. A projekt keretében a Sole-Mizo Zrt. tejfehérje-előállítás és -fejlesztés területén lévő ismereteire, a MATE élelmiszer-tudományi kutatási képességeire, a Medifood Hungary Innovation Kft. klinikai tápszerek területén szerzett tudására építve MPI/MPC-alapú speciális fehérjekeveréket állítanak elő. A tejfehérje izolátumok/koncentrátumok (MPI/MPC) a tejipar által előállított fehérjekészítmények, amelyeket egyebek között sporttevékenységnél, illetve a gyógyászatban alkalmaznak. Ezeket a Sole-Mizo Zrt. csornai üzemében már ma is magas minőségben, nagy mennyiségben állítják elő – ismertetik közleményben.
A konzorcium a program során kidolgoz egy jelölési rendszert és hozzá kapcsolódó tanúsító védjegyet, amely objektíven, tudományosan alátámasztva mutatja a fehérjeforrásnak tekinthető élelmiszertermékek, fehérjekészítmények, illetve az ezeket tartalmazó élelmiszerek, speciális gyógyászati célra szánt tápszerek fehérjetápértékét – közölte a Sole-Mizo Zrt.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Az EU megerősítette az élelmiszerek és az italok földrajzi árujelzői oltalmának szabályait
A Mezőgazdasági és Halászati Tanács keddi ülésén az uniós tagországok agárminiszterei…
Tovább olvasom >Precíziós hígtrágya-kijuttatási technológiát fejleszt a gödöllői egyetem a nyíregyházi Agrogéppel közösen
Mesterséges intelligencián alapuló, precíziós hígtrágya-kijuttatási technológiát fejleszt a gödöllői Magyar…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú feladatok várnak az agrárdiplomásokra
Összességében bőven önellátó hazánk zöldségből és gyümölcsből a szakma erejének…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >