Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
Tejfehérje-alapú, speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt 996,44 millió forint európai uniós vissza nem térítendő támogatás felhasználásával a Sole-Mizo Zrt. vezette konzorcium.

(Fotó: Bonafarm Csoport)
A projektben a konzorciumvezető Sole-Mizo mellett részt vesz a Medifood Hungary Innovation Kft., a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) – közölték kedden az MTI-vel közleményben. A nemrégiben kezdődött kutatás-fejlesztési projekt három évig tart. A projekt keretében a Sole-Mizo Zrt. tejfehérje-előállítás és -fejlesztés területén lévő ismereteire, a MATE élelmiszer-tudományi kutatási képességeire, a Medifood Hungary Innovation Kft. klinikai tápszerek területén szerzett tudására építve MPI/MPC-alapú speciális fehérjekeveréket állítanak elő. A tejfehérje izolátumok/koncentrátumok (MPI/MPC) a tejipar által előállított fehérjekészítmények, amelyeket egyebek között sporttevékenységnél, illetve a gyógyászatban alkalmaznak. Ezeket a Sole-Mizo Zrt. csornai üzemében már ma is magas minőségben, nagy mennyiségben állítják elő – ismertetik közleményben.
A konzorcium a program során kidolgoz egy jelölési rendszert és hozzá kapcsolódó tanúsító védjegyet, amely objektíven, tudományosan alátámasztva mutatja a fehérjeforrásnak tekinthető élelmiszertermékek, fehérjekészítmények, illetve az ezeket tartalmazó élelmiszerek, speciális gyógyászati célra szánt tápszerek fehérjetápértékét – közölte a Sole-Mizo Zrt.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >Kiváló minőségű tejtermékek minden napra
A Sole-Mizo Zrt. neve egyet jelent a minőséggel és tradícióval.…
Tovább olvasom >Csökkent a nyerstej exportja
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >