Okostelefon-boom Magyarországon

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 02. 25. 07:39

A nálunk a Mall.hu webáruházat működtető cseh tulajdonú Mall Group a tavalyi év végén 6 országban szervezte meg a Black Friday nevű vásárlási akciót, amelynek vásárlási statisztikáiból több érdekességet is megtudhatunk. A magyarországi webáruházas vásárlás dobogójának első helyezettje egy mosogatógép-tabletta lett, ám mindjárt másodikként – sokak számára meglepő fordulatként – beérkezett a varrógép, míg a dobogó legalsó fokán a Catan telepesei társasjátékot találhatjuk.

A statisztika szerint a legdinamikusabban Magyarországon terjed az okostelefonok használata az asztali gépek és a tabletek rovására. Míg 2016-ban csupán a magyar vásárlók 29,2, addig a mögöttünk hagyott évben már 40,8 százalékuk látogatta ilyen eszközről a Mall.hu webáruházat a Black Friday napján, ami egy év alatt csaknem 40 százalékos növekedést jelent.

Az összehasonlításból az is kitűnik, hogy a hölgyek Magyarországon érdeklődnek és vásárolnak a legnagyobb arányban a webáruházakban. A magyarországi aktív, 25–34 éves korosztály az internetes áruházak vásárlóinak 32, míg a 35–44 év közöttiek a 31,8 százalékát adták. A magyar nyugdíjasok aránya ugyanebben az időszakban 3,71 százalék volt, vagyis ez a generáció nyitott az új vásárlási módokra.//

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink