Az Artkartell-kampánya Black Friday alkalmából: „Fektess műtárgyakba a túlfogyasztás helyett!”
Az Artkartell „Fektess műtárgyakba a túlfogyasztás helyett!” címmel műtárgyvásárt szervez a Black Friday kapcsán, melyet november 26-ig látogathatnak az érdeklődők az óbudai Goli Parkban. Az esemény a Black Friday, a túlfogyasztás világnapja mellett működik, és a műtárgyakat állítja szembe a hagyományos fogyasztási cikkekkel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/11/Kepernyofoto-2023-11-24-8.57.16.png)
Túlfogyasztás helyett művészet?
Pátkai Marcell, az Artkartell vezetője szerint az értékes élményt nyújtó műalkotások nem szükségszerűen híresek vagy drágák, és azokat nem kizárólag az ár határozza meg. Az Artkartell, mint műteremház és galéria a magyar kortárs művészet színe-javával dolgozik együtt, köztük olyan neves alkotókkal, mint Asztalos Zsolt, Batykó Róbert, Bullás József, Forgács Péter, Ember Sári, Fe Lugossy László, Nemes Márton és Tibor Zsolt, valamint fiatal tehetségekkel, például Ezer Ákos, Dallos Ádám, Karándi Mónika, Makai Mira Dalma, Puklus Péter és Ulbert Ádám.
Az Artkartell művészettörténészei folyamatosan figyelemmel kísérik a művészeti életet, és a műtárgyvásár anyagának összeállításakor kifejezetten olyan alkotókat választottak, akik véleményük szerint még a befutás előtt állnak, így munkáik kedvező áron hozzáférhetők. A műtárgyakat nemcsak képzőművészek, hanem galériák is beadhatták, és az eseménybe való bevonás céljából a kortárs művészeti színtér minden szereplőjét meghívták.
A magyarországi kortárs műalkotások átlagára továbbra is viszonylag alacsony a nyugati piachoz képest, részben történelmi okok miatt. Pátkai Marcell szerint a szocializmus időszakában a művészetet az állami beavatkozás egységes fogyasztási cikké degradálta, azonban az utóbbi időszakban a kortárs magyar műalkotások nemzetközi színtéren való felértékelődése tapasztalható.
Az Artkartell szerint még mindig jó időben vagyunk a kortárs művészeti befektetésekhez, és ezt a színes, szellemes, ironikus, álmodozó, gondolatébresztő és látványos tárlattal kívánják elősegíteni.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday eredmények: A tartós fogyasztási cikkek globális piaca lassulással küzdve zárja az évet
A tartós fogyasztási cikkek globális piaca lassulással küzdve zárja az…
Tovább olvasom >Ilyen a magyarok karácsonya – hagyományosan, de takarékosan ünneplünk
Hiszünk a műfenyőben, a saját bevallásunk szerint pedig a túlfogyasztás…
Tovább olvasom >Giving Friday – 30 millió forinttal segíti a dm a gyerekek egészséges életmódra nevelését
A dm öt évvel ezelőtt úgy döntött, hogy átszínezi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >