Sikeres 2024-es évre számít a Danone
A francia élelmiszeripari csoport, a Danone, magabiztosan lépett be az új évbe, elkövetkező időszakáról pedig biztató előrejelzéseket tett közzé. Az előző év során elért eredményei és a 2024-es kilátások alapján a cégcsoport optimista hangulatban várja a következő hónapokat.
A Danone 2023-ban kiemelkedő forgalomnövekedést ért el, amely a vállalat előrejelzésének felső határát érte el. A cégcsoport haszonkulcsa is pozitív irányba mozdult el, részben a magasabb áraknak köszönhetően, amelyek ellensúlyozták az alacsonyabb értékesítési volumen csökkenését. Ez a sikeres év alapot teremtett a következő időszak további fejlődéséhez.
A Danone 2024-re vonatkozó előrejelzése összhangban van a középtávú célkitűzéseivel. A vállalat célja, hogy a hasonló jellegű eladások 3-5%-os növekedése mellett az ismétlődő működési árrés mérsékelt javulása valósuljon meg. Ez a tervezett növekedési ütem kifejezi a cég ambiciózus stratégiáját és elkötelezettségét a szektorban való erős pozíció fenntartása mellett.
A Danone árbevétele 2023-ban 27,619 milliárd euróra emelkedett, ami 7%-os hasonló árbevétel-növekedést jelentett. Az elemzői várakozásokat felülmúlva, a vállalat ezzel bebizonyította a piacvezető szerepét és képességét a fenntartható növekedés elérésére. Az árrés is pozitív irányba mozdult, 2023-ban elérve az árbevétel 12,6%-át, ami a 2022-es 12,2%-hoz képest javulást mutat. A piaci szereplők 12,5%-os árrésre számítottak.
A Danone, hasonlóan a konkurens Nestlé-hez és Unileverhez, az árak emelésére szánta el magát. Az emelkedő nyersanyagárak és ellátási költségek hatására a vállalat szükségesnek látta az árpolitika változtatását, amely egyes esetekben a piaci becsléseket is meghaladta.
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti két növényi alapú tejitalának gyártását a Danone US
Azért született döntés a Silk Nextmilk és a So Delicious…
Tovább olvasom >Különleges megmozdulással hívja fel a figyelmet a Danone a zöldebb jövőre a Föld Napja alkalmából
A Danone Magyarország idén ismét csatlakozott a Föld napjához. Egy…
Tovább olvasom >Csökkent a Danone negyedéves bevétele
A Danone francia élelmiszer- és italgyártó bevétele éves szinten 2,5…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >