Saját márka alatt ad új életet a zöldségeknek-gyümölcsöknek a Hofer Ausztriában
Az osztrák Hofer a „Rettenswert” márka alatt mezőgazdasági élelmiszer-feleslegből készített pestót, kencéket vagy éppen chutney-t kínál a vásárlóknak.
Photo: © HOFER
A legújabb tanulmányok szerint a termelési láncban – azaz a szántóföldtől az asztalig – az élelmiszerek 40%-a végzi a szemétben. A „Heute für Morgen” (Ma a holnapért) fenntarthatósági programja keretében a Hofer évek óta aktívan kampányol az élelmiszerpazarlás ellen. Az Unverschwendet küldetése 2015 óta ugyanez: minél több zöldséget és gyümölcsöt megmenteni a kukába kerüléstől.
Ennek mentén a két vállalat most együttműködésre lépve létrehozta saját márkáját, a „Rettenswert”-et, amely az élelmiszertermelésből származó felesleget hasznosítja újra.
„Az első olyan élelmiszer-kiskereskedőként, amely a teljes upstream értékláncból származó felesleget megmenti, trendet teremtünk az iparágban. A vásárlók ugyanakkor hibátlan, teljes értékű termékeket kapnak, és az élelmiszerpazarlás csökkentésével a Hoferrel együtt védik a környezetet. Az Unverschwendet az élelmiszerpazarlás további csökkentésében ideális társ a Hofer számára” – mondta el Horst Leitner, a Hofer vezérigazgatója.
Annak, hogy az értékláncban felesleg keletkezik, sokféle oka lehet. Előfordulhat, hogy sok gyümölcs és zöldség eltér a méretnormáktól, alakja torz vagy bár minősége kifogástalan, nem felel meg az esztétikai követelményeknek. A rossz tervezés és a túltermelés mellett a kiszámíthatatlan jövőbeli eseményekre – mint például viharok – vonatkozóan nehezen tervezhető forgatókönyvek sokszor az élelmiszerfelesleg szemétbe dobásához vezetnek.
Kapcsolódó cikkeink
Háromból egy ír család magának termeli a zöldséget és gyümölcsöt
A SuperValu és a GIY (Grow it Yourself) kutatása szerint…
Tovább olvasom >A helyi termelőket részesíti előnyben az Aldi UK
Brit almatermesztőkbe invesztál az Aldi az Egyesült Királyságban, amely a…
Tovább olvasom >Bezárja online üzleteit a Foodora Ausztriában
A Delivery Hero leányvállalata, a foodora azt tervezi, hogy bezárja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >