Saját márka alatt ad új életet a zöldségeknek-gyümölcsöknek a Hofer Ausztriában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 11. 03. 09:45

Az osztrák Hofer a „Rettenswert” márka alatt mezőgazdasági élelmiszer-feleslegből készített pestót, kencéket vagy éppen chutney-t kínál a vásárlóknak.

                                                                                                    Photo: © HOFER

A legújabb tanulmányok szerint a termelési láncban – azaz a szántóföldtől az asztalig – az élelmiszerek 40%-a végzi a szemétben. A „Heute für Morgen” (Ma a holnapért) fenntarthatósági programja keretében a Hofer évek óta aktívan kampányol az élelmiszerpazarlás ellen. Az Unverschwendet küldetése 2015 óta ugyanez: minél több zöldséget és gyümölcsöt megmenteni a kukába kerüléstől.

Ennek mentén a két vállalat most együttműködésre lépve létrehozta saját márkáját, a „Rettenswert”-et, amely az élelmiszertermelésből származó felesleget hasznosítja újra.

„Az első olyan élelmiszer-kiskereskedőként, amely a teljes upstream értékláncból származó felesleget megmenti, trendet teremtünk az iparágban. A vásárlók ugyanakkor hibátlan, teljes értékű termékeket kapnak, és az élelmiszerpazarlás csökkentésével a Hoferrel együtt védik a környezetet. Az Unverschwendet az élelmiszerpazarlás további csökkentésében ideális társ a Hofer számára” – mondta el Horst Leitner, a Hofer vezérigazgatója.

Annak, hogy az értékláncban felesleg keletkezik, sokféle oka lehet. Előfordulhat, hogy sok gyümölcs és zöldség eltér a méretnormáktól, alakja torz vagy bár minősége kifogástalan, nem felel meg az esztétikai követelményeknek. A rossz tervezés és a túltermelés mellett a kiszámíthatatlan jövőbeli eseményekre – mint például viharok – vonatkozóan nehezen tervezhető forgatókönyvek sokszor az élelmiszerfelesleg szemétbe dobásához vezetnek.

Cash+

Kapcsolódó cikkeink