Saját márka alatt ad új életet a zöldségeknek-gyümölcsöknek a Hofer Ausztriában
Az osztrák Hofer a „Rettenswert” márka alatt mezőgazdasági élelmiszer-feleslegből készített pestót, kencéket vagy éppen chutney-t kínál a vásárlóknak.
Photo: © HOFER
A legújabb tanulmányok szerint a termelési láncban – azaz a szántóföldtől az asztalig – az élelmiszerek 40%-a végzi a szemétben. A „Heute für Morgen” (Ma a holnapért) fenntarthatósági programja keretében a Hofer évek óta aktívan kampányol az élelmiszerpazarlás ellen. Az Unverschwendet küldetése 2015 óta ugyanez: minél több zöldséget és gyümölcsöt megmenteni a kukába kerüléstől.
Ennek mentén a két vállalat most együttműködésre lépve létrehozta saját márkáját, a „Rettenswert”-et, amely az élelmiszertermelésből származó felesleget hasznosítja újra.
„Az első olyan élelmiszer-kiskereskedőként, amely a teljes upstream értékláncból származó felesleget megmenti, trendet teremtünk az iparágban. A vásárlók ugyanakkor hibátlan, teljes értékű termékeket kapnak, és az élelmiszerpazarlás csökkentésével a Hoferrel együtt védik a környezetet. Az Unverschwendet az élelmiszerpazarlás további csökkentésében ideális társ a Hofer számára” – mondta el Horst Leitner, a Hofer vezérigazgatója.
Annak, hogy az értékláncban felesleg keletkezik, sokféle oka lehet. Előfordulhat, hogy sok gyümölcs és zöldség eltér a méretnormáktól, alakja torz vagy bár minősége kifogástalan, nem felel meg az esztétikai követelményeknek. A rossz tervezés és a túltermelés mellett a kiszámíthatatlan jövőbeli eseményekre – mint például viharok – vonatkozóan nehezen tervezhető forgatókönyvek sokszor az élelmiszerfelesleg szemétbe dobásához vezetnek.
Kapcsolódó cikkeink
Lengyelországban és Ausztriában is megnyitja piacterét a Kaufland
A Kaufland, Németország egyik legnagyobb e-kereskedelmi platformja a nyár végén…
Tovább olvasom >13 millió eurót ruház be a DS Smith ausztriai gyáraiba
A DS Smith csomagolóipari vállalat 13 millió eurót invesztál az…
Tovább olvasom >FMI: A vásárlók 57%-a a nagy láncok üzleteiben vásárol friss zöldséget-gyümölcsök
Míg a hagyományos élelmiszerüzletek még mindig a fogyasztók által leginkább…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták az „Év promóciója 2024”-díjakat
Idén 16. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >Megnyitott Esztergom első McDonald’s étterme
A mai napon megnyílt Esztergom város első McDonald’s étterme. A beruházás…
Tovább olvasom >