Rengeteg a kamu fagylalt
A fagylalt sokak számára az édes ízek, a krémes állag és a hűsítő frissesség szinonimája. Azonban az utóbbi időben számos olyan termék jelenik meg a piacon, melyek nem felelnek meg a valódi fagylalt minőségi kritériumainak. Fontos, hogy a vásárlók tisztában legyenek azokkal a jellemzőkkel, amelyek alapján igazán jó minőségű fagylaltot lehet felismerni, és hogy ne dőljenek be az ócska szlogeneknek vagy fantázianeveknek.
A Mihályi Patisserie szakértői által összegyűjtött alapvető tudnivalók alapján a valódi fagylalt nem habosított édes, színes, ízesített hideg víz, tej vagy joghurt por. Kiemelkedő jellemzője, hogy kellően hideg, mégis krémes, állaga dús. Az igazi fagylalt ízei határozottak, egyértelműek és karakteresek, és nincs utó vagy mellékíz. Az ízek először a nyelvcsúcson és a nyelv középső részén érezhetők, majd lassan terjednek szét a száj többi részén.
A minőségi fagylaltoknál jellemző az „umami” íz jelenléte, ami az édes, sós, savanyú és kesernyés íz mellett az átfogó íz teltséget is magában foglalja. Fontos, hogy a fagylalt nyelés után kellemesen visszaható íz maradjon a szájban, és az orron át kilégzéskor ne legyen sem sima, sem „kaparó” aromaszaglás.
A minőségi fagylaltok kóstolásakor nem tapasztalható viszkozitás vagy kenődő, túlzott zsírosság érzet a nyelven, és nem okoz teltség érzetet vagy puffadást a későbbi időszakban. Fontos, hogy a fagylalt elnevezései is tiszteletben tartsák az alapanyagot, és ne fantázianevekkel vagy csábító szlogennel csalogassanak.
Ezek az alapvető jellemzők segítenek abban, hogy a vásárlók felismerjék az igazi, magas minőségű fagylaltot a piacon, és ne dőljenek be az átverő marketingtrükköknek.
Kapcsolódó cikkeink
A jégkorszak végét várják a jégkrémmárkák
Szezon ide, időjárás oda, a jégkrémpiacon most főként az árak és promóciók…
Tovább olvasom >A fagylaltra már nem csak édességként tekintenek az olaszok
Az Olasz Külkereskedelmi Intézet meghívására érkezett Budapestre Gian Luca Cavi,…
Tovább olvasom >600-650 forintos gombócárral indulhat az idei fagyiszezon
A hazai vendéglátóipar az elmúlt évek során számos kihívással nézett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >