Pozitív 2023-as eredményt jelentett be a LEGO Csoport
A LEGO Csoport a nehéz külső működési környezet ellenére két százalékkal 65,9 milliárd DKK-ra növelte bevételét, és jelentősen felülmúlta a játékpiacot, növelve piaci részesedését. Az üzemi eredmény szilárd 17,1 milliárd DKK volt, mivel a vállalat felgyorsította a rövid és hosszú távú stratégiai kezdeményezésekre fordított kiadásokat.
„A külső piaci körülmények ellenére folytattuk a jövőbe való beruházást, és jó eredményeket értünk el a digitális, fenntarthatósági és kiskereskedelmi kezdeményezések terén, amelyek támogatják a hosszú távú növekedést. Hálásak vagyunk elkötelezett kollégáinknak, akik továbbra is elkötelezettek küldetésünk iránt, hogy inspiráljuk és fejlesszük a jövő építészeinek építőit „
– mondta Niels B. Christiansen, vezérigazgató.
A bevételek a várakozásoknak megfelelően két százalékkal 65,9 milliárd Dán koronára (kb. 3,5 billió forint) nőttek a 2022-es 64,6 milliárd DKK-val szemben. A devizaárfolyamok hatása nélkül a bevétel három százalékkal nőtt 2022-hez képest.
A fogyasztói eladások 2023-ban négy százalékkal nőttek 2022-hez képest, az Egyesült Államokban és Közép- és Kelet-Európában tapasztalt erőteljes növekedésnek köszönhetően.
Ezt ellensúlyozta a kihívásokkal teli gazdasági környezet miatti visszaesés Kínában. Az üzemi eredmény 17,1 milliárd Dán korona volt, ami öt százalékkal csökkent 2022-hez képest a stratégiai kezdeményezésekre fordított kiadások felgyorsulása és a devizaárfolyamok változása miatt. Az árfolyamhatások nélkül a nyereség két százalékkal csökkent. Az üzemi eredmény 2023 második felében hét százalékkal nőtt 2022 azonos időszakához képest a bevételek növekedésének és a termelékenység növekedésének köszönhetően. A nettó nyereség 13,1 milliárd DKK volt 2023-ban, szemben az előző évi 13,8 milliárd Dán koronával.
A működési tevékenységből származó pénzforgalom egy százalékkal 15,4 milliárd DKK-ra nőtt 15,3 milliárd DKK-ról. A vállalat 8,5 milliárd DKK-t főként irodákba, valamint új és meglévő gyárakba fektetett be a növekedést támogató kapacitásbővítés érdekében, szemben a 2022-es 6,0 milliárd DKK-val. Ez szabad cash flow-t eredményezett
A LEGO Csoport globálisan 1 031 üzletet nyitott 2023-ban. Továbbá a Csoport folytatta a beruházásokat gyártási kapacitásának és képességeinek bővítésébe és korszerűsítésébe magyarországi, mexikói és kínai gyáraiban, valamint két új gyár építésébe az amerikai Richmondban (Virginia, USA) és Binh Duongban (Vietnam).
Kapcsolódó cikkeink
Íme, a top 10 játékkategória az idei húsvétkor
Édességet, játékot és könyvet kapnak a gyerekek húsvétra – derült…
Tovább olvasom >Bármi is legyen a gazdasággal itthon, a játékok legyőzhetetlenek!
Az Árukereső.hu legújabb kutatása a játékokkal kapcsolatos keresések érdeklődésének változását…
Tovább olvasom >Hat százalékkal nőtt a REGIO Játék árbevétele 2023-ban
A REGIO Játékkereskedelmi Kft. 21,421 milliárd forint forgalmat bonyolított le…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >